تقدیم بودجه شهر با فلش مموری

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۴:۲۸:۱۲
کد خبر: ۶۶۶۳۲۳
تقدیم بودجه شهر با فلش مموری
شهردار مشهد لایحه بودجه هشت هزار میلیارد تومانی سال 1397 این شهرداری را روز دوشنبه در قالب یک فلش مموری در نشست شورای اسلامی این شهر ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، شهردار مشهد در این نشست گفت: 40 درصد بودجه پیشنهادی سال آتی شهرداری مشهد جاری و 60 درصد آن بودجه عمرانی است. برای تحقق این بودجه شش درصد از کمک دولت، 92 درصد از محل درآمد عمومی و بقیه از محل واگذاری دارایی سرمایه و سایر درآمده پیش بینی شده است.

قاسم تقی زاده خامسی بر شفاف سازی در تمامی امور شهرداری مشهد تاکید و بیان کرد: لایحه بودجه با تکیه بر شفافیت و بدون تاخیر تقدیم شورای شهر شد. باید دنبال شهری هوشمند و شهروندمدار باشیم.

وی افزود: میزان ساخت و ساز در مشهد طی سالهای 1393 تا 1396 حدود 47 درصد کاهش یافت و با توجه به اینکه 80 درصد درآمد شهرداری از محل درآمدهای ناپایدار و ساخت و سازها است، درآمد شهرداری مشهد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

شهردار مشهد میزان بدهی سال 1394 این نهاد را 2 هزار و 840 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: میزان بدهی هم اکنون با 217 درصد افزایش 9 هزار میلیارد تومان است. البته دسترسی به بدهی زمینهایی که بابت تملک پروژه ها از مردم گرفته اند هنوز مشخص نیست.

شهردار مشهد ادامه داد: هم اکنون شش هزار و 125 میلیارد تومان بابت خطوط یکم، دوم و سوم قطارشهری مشهد مورد نیاز است. قراردادهای فعال و پروژه های نیمه تمام نیز 6 هزار و 144 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند. این مبالغ 11 برابر بودجه عمرانی امسال شهرداری مشهد است.

وی اظهار امیدواری کرد از محل طرح تفصیلی جدید شهر مشهد، تغییر نگرش و جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی، مدیریت هزینه در برخی بخشها و دریافت مطالبات دولتی قسمتی از این اعتبار تامین شود.

تقی زاده گفت: هیچ پروژه جدیدی در شهر مشهد اجرا نخواهد شد مگر اینکه اعتبار مورد نیاز از بخش خصوصی تامین شود. مدیران شهری شهرداری را به عنوان دستگاه ثروتمند و بدون حساب کتاب نگاه می کنند.

وی افزود: از روزی که شهردار مشهد شدم هر دستگاهی به شهرداری مراجعه کرده برای گرفتن کمک بوده و این در حالی است که این نهاد بدهیها و گرفتاریهای زیادی دارد و مثل سابق نمی تواند در خدمت دستگاههای دیگر باشد.

شهردار مشهد ادامه داد: به دنبال چابک سازی شهرداری هستیم. این به معنای بیکار کردن عده ای نیست بلکه در بخشهای دیگر تبدیل وضعیت صورت خواهد گرفت.

وی گفت: بوستانهای سطح شهر و سازمانهای وابسته به شهرداری نیز باید خود کسب درآمد کنند و مستقل شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز