نخستین جلسه استانی خانه مشارکت های سلامت برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۴:۳۹:۱۵
کد خبر: ۶۶۶۳۳۸
با حضور سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نخستین جلسه خانه مشارکت های سلامت برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نخستین جلسه خانه مشارکت های سلامت صبح امروز با حضور محمدی سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری، جمعی از نمایندگان تشکل های مردمی و ادارات کل استان در محل استانداری تشکیل شد.

ایجاد و ارتقای سطح مشارکت های مردم در عرصه سلامت، افزایش سواد سلامت و خوداتکایی آنان از عمده اهداف تشکیل خانه مشارکت های سلامت در استان است.

محمدی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه گفت: سلامت از عرصه هایی است که می توان نقش شهروندی را در آن به خوبی ایفا نمود و هر کس می تواند بر اساس نقش و مسئولیت خود در جامعه به آن عمل کند .

وی با بیان اینکه احترام به سلامت باید اولین اولویت ما باشد، اظهار داشت: این باید در جامعه و در دروس آموزشی گنجانده و نهادینه شود و در اجرای آن مردم یاریگر دولت باشند.

تقی زاده معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز در این جلسه انسان سالم را محور توسعه سلامت عنوان نمود و با اشاره به تدوین برنامه جامع سلامت استان، گفت: این برنامه در قالب یک بازه زمانی 8 ساله تدوین و ارائه می شود که راه اندازی خانه مشارکت های مردمی یکی از بندهای این برنامه است.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این جلسه  حس مسئولیت پذیری و پاسخگویی در بین مردم و سازمانها و ادارات افزایش یابد و بتوان قدم هایی مثبت در راستای سطح سلامت مردم و جامعه برداشت.

وی فقر فرهنگی را یکی از عمده مشکلات در رسیدن به اهداف جامعه عنوان نمود و گفت: می توان با آموزش و ارتقای سطح سواد مردم که کم هزینه ترین راه برای رسیدن به هدف است، این نقیصه را جبران نمود و طوری در این راه قدم برداشت که همه مردم سلامت را جزو اولویت های اصلی خود بدانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز