راه اندازی رشته تخصصی رادیولوژی در ارومیه

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۴:۴۴:۰۱
کد خبر: ۶۶۶۳۴۵
راه اندازی رشته تخصصی رادیولوژی در ارومیه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از راه اندازی رشته تخصصی رادیولوژی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه آتاتورک خبر داد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در گفتگویی با پایگاه خبری وب دا گفت : توجه به توسعه حوزه آموزش علوم پزشکی که لازمه توسعه استان می باشد از جمله استراتژیهای مهم ما در دانشگاه علوم پزشکی است بطوری که راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان خوی، راه اندازی مجتمع  آموزش عالی سلامت شهرستان مهاباد، راه اندازی رشته های تخصصی جدید در دانشگاه و احداث مرکز مهارتهای بالینی و مرکز آزمونها و قرائت خانه برای دانشجویان در طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و نیز تدوین سند توسعه آموزش استان در طی این چند سال از این جمله هستند .

وی افزود: اعتقاد راسخ داریم که همکاریهای بین دانشگاهی و حتی بین المللی برای  استفاده از توانمندیهای علمی آنها در توسعه آموزش علوم پزشکی بسیار موثر می باشد .

آقازاده در ادامه خاطر نشان کرد: نیاز به برخی رشته های تخصصی در استان برای ارائه خدمات مربوطه به مردم ، راه اندازی این رشته ها و تربیت دستیار پزشکی در آنها را بعنوان نیازی اجتناب ناپذیر مطرح می کند. یکی از این موارد نیاز به راه اندازی رشته تخصصی رادیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بود.

وی افزود : خوشبختانه با پیگیری های مجدانه بعمل آمده، بر اساس رای صادره در دویست و شصت و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور با راه اندازی رشته تخصصی رادیولوژی در بیمارستانهای امام خمینی (ره) و شهید مطهری ارومیه به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه آتاتورک کشور ترکیه با پذیرش ۳ دستیار بومی موافقت بعمل آمد .

آقازاده تصریح کرد: این اقدام از چند جنبه حائز اهمیت است چرا که هم بر اساس نیاز استان بوده و هم اینکه از نیروهای بومی منطقه استفاده خواهد شو و از طرف دیگر برای اولین بار در کشور است که یک دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه کشوری دیگر چنین برنامه آموزشی مشترکی داشته باشد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان تاکید کرد : نگاه مجموعه مدیریتی دانشگاه بر رساندن دانشگاه به جایگاه اصلی و واقعی آن است که در این مسیر هیچ تلاشی را دریغ نخواهیم کرد و خداوند متعال را شاکریم که دانشگاه توانسته با همت جمعی همکاران به موفقیتهای روزافزون جهت نیل به این هدف دست یابد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز