معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری :

توسعه اقتصادی و اجتماعی سمنان در گرو اجرای طرح آمایش سرزمین است

۱۳۹۶/۱۱/۰۲ - ۱۸:۳۰:۲۵
کد خبر: ۶۶۶۳۹۱
توسعه اقتصادی و اجتماعی سمنان در گرو اجرای طرح آمایش سرزمین است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : توسعه اقتصادی و اجتماعی این استان در گرو اجرای طرح آمایش سرزمین است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمود قنبری گفت : تا زمانی که زیرساخت بنگاه های تولیدی برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در سمنان فراهم نشود، انعقاد تفاهم نامه های اقتصادی به پیشرفت و آبادانی استان منجر نمی شود.

وی با بیان این که طرح آمایش سرزمین و دقت به زیرساخت های سرمایه گذاری برای مسیر اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در اولویت قرار گیرد، اظهارداشت: در سمنان برای اعمال طرح های سرمایه گذاری باید شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد : در بسیاری از موارد مجوز پروانه ساخت واحدهای تولیدی و صنعتی غیرکارشناسی در سمنان داده می شود.

معاون استانداری سمنان با اشاره به این که بیش از سه سال است که از آغاز تهیه سند آمایش استان می گذرد، ادامه داد: به نظر می رسد در این مدت آنگونه که باید دست اندرکاران تهیه سند نتوانسته اند نظر مدیران استانی را جلب کنند.

وی همچنین به فرصت اندکی که برای تحویل سند آمایش استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باقی مانده است اشاره و تصریح کرد: مسوولان تهیه سند آمایش 2 ماه فرصت دارند تا کارگروه هایی را با حضور ناظر تهیه سند تشکیل داده و نتایج را درنشست شورای برنامه ریزی ارایه کنند.

تعریف آمایش سرزمین را نوعی نظام برنامه ریزی با هدف توزیع بهتر جمعیت با توجه به منابع طبیعی و فعالیت های اقتصادی بیان می کند.

مقوله آمایش سرزمین به عنوان تلفیقی از سه علم اقتصاد، جغرافیا و جامعه شناسی است.

استان سمنان با 97.491 میلیون کیلومتر مربع مساحت، از این حیث هفتمین استان کشور از نظر پراکندگی سرزمینی به شمار می رود.

استان سمنان در بخشهای صنعتی و معدنی و گردشگری دارای ظرفیت های فراوانی است که با اجرای طرح آمایش سرزمینی این ظرفیتها بیش از پیش شکوفا می شود و دغدغه های فرارو کاهش می یابد.

 

نظر شما