شهردار درگز تأکید کرد:

لزوم جذب سرمایه گذار برای احیا چهره بیابانی شهر درگز

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۹:۳۲:۳۰
کد خبر: ۶۶۶۶۰۴
لزوم جذب سرمایه گذار برای احیا چهره بیابانی شهر درگز
شهردار درگز بر لزوم جذب سرمایه گذار در جهت احیای پارکها، تفرجگاه ها و فضاهای سبز و خارج کردن چهره این شهر از حالت بیابانی تاکید کرد.

رمضان یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد گفت: شهر درگز در 250 کیلومتری مشهد و در شمال شرقی استان واقع شده که جمعیتی بالغ بر40 هزار نفر در آن زندگی میکنند.

وی با اشاره به اینکه قالب فعالیتهای مردم این شهر بر پایه کشاورزی و دامداری است، افزود: پتانسیل های خوبی در حوزه گردشگری در شهر درگز وجود دارد که توجه به این صنعت بدلیل عدم وجود زیرساختهای مناسب مغفول مانده اند.

 شهردار درگز به همجواری این شهرستان با مرز کشور ترکمنستان اشاره و عنوان کرد: با توجه به وجود گمرک در این منطقه و فرصتهایی که این امر ایجاد می کند باید زیرساختهای گردشگری درگز را احیا کرد تا  این شهر محروم از حالت بن بستی که از بٌعد ارتباط با دیگر مناطق برای آن ایجاد شده، خارج شود.

وی بیان کرد: بن بست موجود و شرایط خاص درگز بیشتر به جاده مواصلاتی کوهستانی و پرحادثه آن مرتبط است که بهره برداری از پروژه جدید جاده ای که از دوراهی دوغایی سبزوار به درگز در حال اجراست، می تواند علاوه بر کاهش حدود 80 کیلومتری راه ارتباطی به مرکز استان، مقدمه ای برای توسعه شهرستان نیز باشد.

یزدان پناه ادامه داد: وجود پارک ملی تندوره، آب گرم الله اکبر، سایت موزه بندیان و ... در شهر درگز سالانه گردشگرانی را به خود اختصاص می دهد اما به دلیل نبود امکانات مناسب اقامتی و گردشگری لازم، بازدید دوباره مسافران از آن کم رنگ می شود.

وی دغدغه اصلی شهر را لزوم احیای پارک قدیمی ملت درگز عنوان و بیان کرد: متاسفانه مدت طولانی است که این پارک به دلیل نبود منابع مالی رها شده و عمر بالای درختان و فضای سبز آن باعث خشک شدن و تبدیل چهره سرسبز شهر به حالت بیابانی شده است.

شهردار درگز به ظرفیتهای موثر سازمان همیاری در حوزه جذب سرمایه گذار اشاره و تاکید کرد: با توجه به پتانسیلهای اقلیمی، طبیعی، گردشگری، تاریخی و مفاخر بزرگ شهر درگز، می توان از کمک و مشارکت سازمان همیاری در حوزه جذب و یا تامین سرمایه لازم، در جهت ایجاد زیرساختهای گردشگری مناسب، احیا و ارتقاء تفرجگاه هایی چون چلمیر و ... استفاده کرد و رونق و پویایی را به صنعت گردشگری در شهر درگز تزریق نمود.

وی ادامه داد: ورودی شهر درگز نیز به دلیل همین مسائل از شکل مناسبی برخودار نیست و برای زیباسازی و ایجاد یک پارک خطی مناسب نیاز به حمایت ها و جذب منابع مالی در آن احساس می شود.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه نوع تفکر در سازمان همیاری باید خدماتی و حمایتگرانه باشد، خاطر نشان کرد: سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی می تواند به عنوان یک نهاد یاری گر و پشتیبان در حوزه مدیریت شهری بسیاری از  کمبودهای زیرساختی شهرهای مختلف را در قالب طرح های مشارکتی برطرف کند، مانیز در شهرداری درگز این آمادگی را داریم تا در جهت بهره گیری مناسب از توان این نهاد همکاری داشته باشیم./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز