استاندار کردستان:

بخشی از عقب ماندگی کردستان بخاطر عدم پیگیری برنامه های توسعه در گذشته است

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۲:۴۵:۲۱
کد خبر: ۶۶۶۷۳۷
بخشی از عقب ماندگی کردستان بخاطر عدم پیگیری برنامه های توسعه در گذشته است
استاندار کردستان با اینکه تنها با پیگیری و تلاش نتیجه مطلوب حاصل می شود، گفت: بخشی از عقب ماندگی های کردستان ناشی از عدم پیگیری برنامه های توسعه استان توسط برخی مدیران در سال های گذشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در دیدار مدیرکل امور استان های سازمان تامین اجتماعی و مدیران استانی این حوزه اظهار کرد: اینکه در چهار سال گذشته معادل ٤٠ سال گذشته در کردستان کار انجام شده نشان می دهد که کردستان مستحق آن است که کم کاری های گذشته در حق این استان جبران شود و امیدواریم کماکان کردستان به صورت ویژه دیده شود.

وی در خصوص موضوع بدهکاری و طلبکاری بخش های بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی از سایر دستگاه های استان، خواستار تشکیل جلسه به منظور همفکری مدیران برای ارائه راهکار برای رفع این مشکل میان تمامی دستگاه های دولتی به صورت درون استانی شد.

تامین اجتماعی کردستان ٢١٠ هزار بیمه شده اصلی و در مجموع ٦١٥ هزار بیمه شده دارد که این رقم ٥٤ درصد از جمعیت شهری و ٣٦ درصد از جمعیت روستایی را شامل می شود.

استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.

استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز