فرماندار همدان خبر داد :

بهره برداری و کلنگ زنی ۱۰۸ طرح همزمان با دهه فجر در استان

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۲:۵۴:۴۵
کد خبر: ۶۶۶۷۴۴
بهره برداری و کلنگ زنی ۱۰۸ طرح همزمان با دهه فجر در استان
فرماندار همدان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 108 طرح عمرانی و اقتصادی با یک هزار و 26 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای 411 تن در این شهرستان بهره برداری و کلنگ زنی می شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی تعالی روز سه شنبه در نشست اعضای ستاد دهه فجر شهرستان همدان توضیح داد: 94 طرح با اعتبار یک هزار و 12 میلیارد ریال در دهه فجر بهره برداری و عملیات اجرایی 14 طرح با اعتبار 13 میلیارد و 890 میلیون ریال آغاز می شود.

وی بهره برداری از هتل آپارتمان 35 تخته سفیر با اشتغالزایی برای 40 نفر، هشت مرکز بهداشت و درمان و اتمام 9 کیلومتر روکش آسفالت را از جمله این طرح ها دانست.

فرماندار همدان ادامه داد: یک واحد اورژانس سرپایی و بستری دهه فجر بهره برداری و عملیات اجرایی باغ گیاهان دارویی آغاز می شود.

تعالی گفت: طبق آمار تامین اجتماعی ماهانه 320 تا 370 فرصت شغلی امسال در شهرستان همدان ایجاد شده است.

** دستاوردهای انقلاب برای جوانان بازگو شود

وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر، هر ساله دستگاه ها ستادی تشکیل داده و برنامه های پیش بینی شده را مرور می کنند که امید می رود برنامه های امسال با شکوه تر برگزار شود.

فرماندار همدان افزود: انقلاب ایران بدون وابستگی به قدرت های بزرگ پیروز شد و در حدود چهل سال گذشته روی پا خود ایستاده است.

تعالی با بیان اینکه باید آسیب هایی که به این نظام وارد می شود باید رفع شود اضافه کرد: برخی از آسیب ها به رفتار ما و برخی به تهاجم قدرت بیگانه برمی گردد که ناشی از تحریم های ظالمانه است.

وی اظهار کرد: به طور حتم دشمنان متخاصم اجازه پیشرفت و تعالی به کشوری که بدون اتکا به قدرت ها حرکت می کند را نمی دهند و با توطئه های مختلف دنبال زمین گیر کردن آنها هستند.

فرماندار همدان ادامه داد: دولت در حوزه ترمیم روابط خارجی کارهای بزرگی انجام داده است چون بر این باور است که برای کاهش نرخ بیکاری با بودجه دولتی نمی توان کاری کرد بلکه باید موانع سرمایه گذاری کلان داخلی و خارجی را رفع کرد.

وی ادامه داد: یکی از بسترهای افزایش سرمایه گذاری در بخش خارجی کاهش تنش ها در حوزه بین الملل است و در داخل کشور نیز باید انضباط اقتصادی ایجاد کرد.

فرماندار همدان اظهارکرد: با وجود کاهش بی سابقه قیمت نفت و درآمد حاصل از آن، ولی دولت در هزینه ها انضباط مالی ایجاد کرد و در ادامه با تلاش و کوشش مسئولان سهمیه نفتی ایران افزایش یافت.

** برای رفع مشکلات مردم پیشگام شوید

تعالی گفت: ناآرامی های اخیر هشدار داد که باید برای رفع آسیب های موجود در حوزه اشتغال و بیکاری بیش از گذشته تلاش کرد و سیاست های کلان جامعه را در راستای رفع این آلام قرار داد.

وی تصریح کرد: این مشکلات قشر ضعیف جامعه را بیش از دیگر اقشار درگیر کرده است و باید توجه داشت که از این حوزه ضربه نخوریم.

فرماندار همدان افزود: تغییرات اقلیمی و خشکسالی موجب کاهش درآمد روستاییان و در ادامه افزایش سیر مهاجرت، حاشیه نشینی و بیکاری می شود.

تعالی اضافه کرد: گسترش حاشیه نشینی و بیکاری بستر مشکلاتی را ایجاد می کند که باید بدانیم دشمن هم درصدد سوء استفاده از این وضعیت است.

وی گفت: امروز نیاز کشور عملی کردن اقتصاد مقاومتی است بنابراین باید برای دستیابی به جایگاه ایران در اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه کشور، تلاش کرد.

** سخنرانان دهه فجر وحدت و همبستگی ملی را ترویج دهند

فرماندار همدان تاکید کرد: سخنرانان دهه مبارک فجر باید با سخنوری حول محور وحدت و همبستگی ملی موجب هم افزایی و انسجام در کشور شوند.

تعالی افزود: شعارهایی که در راهپیمایی 22 بهمن سر داده می شود باید وحدت آفرین باشد تا همبستگی ملی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: دستاوردهای انقلاب را باید برای نسل جوان تبیین کرد تا آنها با وجود شبه افکنی و هجمه دشمن، بدانند که هیچ چیز با اهمیت تر از استقلال یک کشور نیست.

نمایندگان 18 ستاد در ستاد شهرستانی دهه فجر به بیان برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر سال 96 پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز