استاندار البرز اعلام کرد:

خشکسالی، کم بارشی شدید و تنش آبی مزمن در البرز

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۳:۴۶:۱۰
کد خبر: ۶۶۶۸۰۴
خشکسالی، کم بارشی شدید و تنش آبی مزمن در البرز
استاندار البرز با اشاره به اینکه شرایط استان در لحاظ آب عادی نیست و نگرانی هایی در بحث تامین آب وجود دارد، گفت: جای تاسف دارد که باید اعلام کنیم استان البرز در خشکسالی و کم بارشی شدید و تنش آبی مزمن قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمدعلی نجفی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که بعد از ظهر دیروز  برگزار شد، میزان آب مصرفی استان را یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان 23 درصد معادل 266 میلیون مترمکعب در بخش شرب، 3 درصد معادل 36 میلیون مترمکعب در بخش صنعت و بالاترین میزان مصرف در کشاورزی با 74 درصد معادل 900 میلیون مکعب تعلق دارد.

نجفی گفت: سرانه مصرف آب در استان و کشور نسبت به متوسط دنیا بسیار بالا است ولی در مقابل میزان بارندگی های ایران 4 برابر کمتر و 250 میلی متر مکعب است که شاهد کاهش چشمگیر بارندگی ها در البرز بودیم.

وی افزود: سرانه مصرف آب در کشور ما و بخصوص استان مهاجرپذیر و پرجمعیت البرز بسیار بالا بوده و ادامه این روند استان را با چالش های جدی مواج خواهد کرد.

استاندار البرز با تاکید بر لزوم تغییر الگوی مصرف آب در خانواده ها اضافه کرد: بر این اساس باید آموزش های لازم در دستور کار قرار گرفته و از ظرفیت کارشناسان در این خصوص بهره برد تا با مدیریت و برنامه ریزی صحیح این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی گفت: در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد یکی از درخواست های مطرح شده افزایش حق آبه استان از سدهای امیرکبیر و طالقان بود که در این راستا اهتمام و پیگیری ویژه ای خواهیم داشت.

نجفی افزود: البرز دارای شرایط و ویژگی های خاصی است که ضرورت دارد مورد توجه و عنایت ویژه در سطوح ملی قرار گیرد که موضوع تامین آب یکی از اهم این موضوعات محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: درصدد کاهش مصارف کشاورزی از منابع آبی استان و اختصاص این سهم به بخش شرب هستیم که در این خصوص جلساتی در اسرع وقت برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز