بعد از دیدار نمایندگان استان اردبیل با وزیر کشاورزی

رضا کریمی:ساختار مدیریتی جهاد کشاورزی اردبیل تغییر می کند

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۱۳:۵۴:۰۵
کد خبر: ۶۶۶۸۱۴
رضا کریمی:ساختار مدیریتی جهاد کشاورزی اردبیل تغییر می کند
رضا کریمی گفت: بخش کشاورزی استان به دلیل سوء مدیریت با مشکلات عدیده ای مواجه شده و ضرروی است ساختار مدیریتی جهادکشاورزی و کشت و صنعت مغات تغییر یابد .

به گزارش برنا،رضا کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری دولت افزود: نمایندگان استان اردبیل در مجلس در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مشکلات بخش کشاورزی را مطرح کرده و خواستار رفع مشکلات بخش کشاورزی استان شدند.
وی اضافه کرد: در این دیدار مشکلات مربوط به آبیاری تحت فشار ،بحث تغییر الگوی کشت ،بازاریابی محصولات کشاورزی ،خرید تضمینی گندم ، پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران ،بهینه سازی مصرف آب ،تضمین اسناد کشاورزی برای دریافت تسهیلات ،بهره مندی بهینه عشایر از اراضی پایاب خداآفرین و اصلاح ساختار مدیریتی سازمان جهادکشاورزی استان و شرکت کشت و صنعت مغان مورد بحث قرار گرفت و وزیر جهاد کشاورزی هم برای رفع این مشکلات قول مساعد داد .
کریمی بیان کرد:برای رفع مشکلات بخش کشاورزی 2 سال است تذکر لازم به مسئولان مربوطه از سوی نمایندگان استان داده شده که متاسفانه توجهی به این تذکر ها نشده است .
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: به دلیل بحران آب در کشور باید نسبت به بهینه سازی مصرف آب در بخش های مختلف برنامه جامع داشته باشیم.
کریمی با بیان اینکه کمبود آب یکی از بزرگترین دغدغه مردم و مسئولان استان اردبیل است افزود: تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و آبیاری تحت فشار باید در اولویت باشد .
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خواستار برنامه ریزی مناسب برای مدیریت مصرف آب شد و گفت: اصلاح الگوی کشت و استفاده مناسب از منابع آبی می تواند در کاهش دغدغه های مردم و مسوولان کارساز باشد.
کریمی همچنین با اشاره به کشت محصولات مناسب کشاورزی در اراضی کشاورزی اظهار کرد: با ترویج الگوی کشت محصولات مناسب کشاورزی بخش قابل توجهی از مشکل و دغدغه کشاورزان برطرف خواهد شد.
او همچنین با اشاره به میزان بالای هدررفت آب در بخش کشاورزی در کشاورزی سنتی افزود: در دنیا با اصلاح دیدگاه های سنتی در بخش کشاورزی و تعریف کردن کشاورزی مدرن مشکل کمبود آب برطرف شده و ما نیز باید کشاورزی خود را به این سمت و سو هدایت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز