استاندار همدان خبر داد:

در استان ما هیچ کوتاهی در زمینه اشتغال نمی‌شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۳:۴۹:۱۲
کد خبر: ۶۶۷۳۱۹
در استان ما هیچ کوتاهی در زمینه اشتغال نمی‌شود
استاندار همدان با بیان اینکه اشتغال؛ مطالبه اصلی مردم است، گفت: در استان همدان هیچ کوتاهی در زمینه اشتغال نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه 4بهمن در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با گرامیداشت ماه بهمن، ماه پیروزی بر استکبار، اظهارکرد: این ماه یادگار همیشه تاریخ در عظمت مردم انقلابی کشور ماست.

وی با تأکید بر اینکه در کشور هیچ استانی را در حد و طراز استان همدان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی نداریم، افزود: متأسفانه از همه این داشته‌ها به خوبی استفاده نشده و هنوز این استان معبر گردشگری به جای مقصد گردشگری مورد استقبال قرار می‌گیرد.

نیک‌بخت ادامه داد: همدان دارای 1800 اثر تاریخی مربوط به دوران تاریخی مختلف است در حالیکه در بسیاری از شهرهای کشور فقط آثار تاریخی مربوط به یک یا دو دوران است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نیز ظرفیتهای خوبی داریم که متأسفانه به آنها توجه نشده است که امیدواریم آقای اوحدی مشکلات موجود در این حوزه را به دولت انتقال دهند.

وی گفت: در سال 2018 دو رویداد مهم گردشگری در استان داریم که امیدواریم از این طریق به استان توجه ویژه‌ای شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته و تمامی فعالیتهای انجام شده در استان را ذکر کرده‌ام، افزود: ایشان با ابراز رضایت‌مندی، دستور داده‌اند مابقی اعتبار سفر ریاست جمهوری که هنوز تحقق نیافته را تأمین کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تعهد استان همدان ایجاد اشتغال برای 19 هزار و900 نفر بود که تاکنون اشتغال 15 هزار و46 نفر محقق شده است، اظهارکرد: ایجاد اشتغال برای 30 هزار نفر را رکورد خواهیم زد چراکه هنوز از تسهیلات روستایی و فراگیر استفاده نکرده‌ایم و این تسهیلات به تازگی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به وجود دو پتروشیمی و یک پالایشگاه در استان، گفت: تاکنون 115 جلسه برای حل مسائل پتروشیمی در استان برگزار کرده‌ام و پیگیری آن را از وزیر نفت خودم انجام دادم.

وی ادامه داد: هفته آینده آقای نعمت‌اللهی به استان سفر می‌کنند که از مدیران می‌خواهم طرح‌های خود را در حوزه طرح‌های روستایی آماده کنند و درخواست‌های خود را به ایشان انتقال دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مدیری برایم عزیز است که بتواند از اعتبارات ملی جذب کند و پیگیر این اعتبارات باشد چراکه 80 درصد اعتبارات استانی در مرکز بلوکه شده و مدیر توانمندی برای جذب اعتبار می‌خواهد.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه‌ها خوب است، افزود: بیش از اینها از مدیران انتظار دارم و مدیران در صورت داشتن مشکلی می‌توانند به ما مراجعه کنند و از نمایندگان و ما کمک بخواهند.

وی با ابراز خرسندی از تعامل موجود میان نمایندگان و مدیران استانی، تأکید کرد: هدف اصلی ما حل مشکل اشتغال است چراکه این موضوع مطالبه اصلی مردم ماست.

وی با بیان اینکه جوان بیکار برای خود و خانواده‌اش زجر آور است، افزود: اقتصاد مقاومتی بازکننده همه گره‌ها در اقتصاد است و بهترین شیوه برای ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

استاندار در پایان گفت: امیدواریم با ایجاد اشتغال برای جوانان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، در مقابل مردم، رهبری، دولت و خداوند سربلند باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز