نقشه راه مبارزه با مواد مخدر استان تدوین شد

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۴:۲۰:۲۳
کد خبر: ۶۶۷۳۶۰
نقشه راه مبارزه با مواد مخدر استان تدوین شد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: نقشه راه پنج ساله برای تشدید کار پیشگیری ، مقابله و درمان اعتیاد برای تمام مناطق این استان ترسیم شده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بهنام بهشتی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: این نقشه راه بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مبارزه بی امان با مواد مخدر برای پنج سال دوم استان اردبیل تدوین شده است.

او اظهار کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی و نهادهای عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مرکز و 10 شهرستان ملزم به حرکت در چارچوب این نقشه راه تا پایان سال 1399 هستند.

وی افزود: در این نقشه راه تمام مسائل مربوط به استفاده از راهکارهای پیشگیرانه از اعتیاد با استفاده از ظرفیت های دولتی و توان تشکل های غیردولتی مردم نهاد ، برگزاری دوره های آموزشی همه گیر برای آگاهی عموم جامعه از عواقب سوء استفاده از مواد مخدر و همچنین راهکارهای تشدید مقابله با توزیع مواد مخدر در جامعه از سوی نیروهای نظامی ، انتظامی ، امنیتی و نحوه درمان بیماران مبتلا به بیماری اعتیاد پیش بینی و وظایف مسئولان عضو ستاد به صورت روشن آورده شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای برنامه های فرهنگی پیشگیرانه از اعتیاد برای همه دستگاه های اجرایی استان بصورت متمرکز از مرکز کشور توزیع می شود، گفت: مستند سازی برنامه های اجرا شده در پیشگیری ، مقابله و درمان اعتیاد در چارچوب نقشه راه ارائه شده از سوی مرکز استان در شهرستان ها از جمله الزامات دریافت اعتبارات فرهنگی هزینه شده برای امور مربوط به برنامه های دستگاه های اجرایی شهرستان های استان است.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه عملکرد مسئولان دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: عملکردها در مستندسازی و ارائه مکتوب برنامه های اجرا شده به دبیرخانه این شورا بزرگترین ضعف در این زمینه است.

فریدون بابایی با بیان اینکه در بحث مقابله با مواد افیونی مسئولان نباید به مسائل مربوط به بازرسی و نظارت بر جامعه خوشبینانه عمل کنند، افزود: جایی که سلامت مردم در خطر است جای اغماض نیست.

وی خواستار استمرار بازدیدهای مشترک برای کنترل اماکنی شد که احتمال تهیه و توزیع مواد مخدر در آنها وجود دارد.

او همچنین با اشاره به معضل کمبود اعتبارات فرهنگی برای اجرای برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: تکلیف ارائه برنامه های فرهنگی از سوی مرکز استان با نبود اعتبار برای اجرای آن منافات دارد.

استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز