رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

اصلاح الگو کشت با محصولاتی با نیاز آبی کم و در آمدزایی بالا برای زارعین بررسی می شود

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۵:۵۹:۱۸
کد خبر: ۶۶۷۴۶۵
اصلاح الگو کشت با محصولاتی با نیاز آبی کم و در آمدزایی بالا برای زارعین بررسی می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از نقاط مثبت اجرای طرح اصلاح الگوی کشت افزایش سود اقتصادی کشاورزان و مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی است .

با گزارش برنا،عدیل سروی در نشست تخصصی اصلاح الگوی کشت در استان اردبیل اظهار کرد: یکی از مهمترین اهدافی که در اصلاح الگوی کشت دنبال می‌شود کشت محصولاتی با نیاز آبی کم و در آمدزایی بالا برای زارعین است  که در همین راستا 477 تن پیاز رعفران در بین علاقه‌مندان به این محصول باارزش توزیع شده است و از طرف دیگر در زراعت بادام زمینی توانستیم سطح زیر کشت این محصول را به یک هزار و 100 هکتار در داخل استان افزایش دهیم که از نقاط مثبت اجرای طرح اصلاح الگوی کشت افزایش سود اقتصادی کشاورزان و مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی است.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست اصلاح الگوی کشت در باغات میوه نیز بیش از 68 هزار اصله نهال پسته در بین باغداران استان توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: یکی ازمشکلات عدیده‌ای که در مرکز استان با آن روبرو بودیم کشت تک محصولی سیب زمینی با نیاز آبی بالا بود که در همین راستا سعی نمودیم از سطح زیر کشت این محصول کم کرده و درعوض محصولاتی با نیاز آبی کم و در آمدزایی بالا را جایگزین آن بکنیم که در همین رابطه سطح زیر کشت ذرت شیرین را در دشت اردبیل به 530 هکتار افزایش دادیم و به همین میزان نیز سطح زیر کشت سیب زمینی را کاهش دادیم.

سروی ادامه داد: در خصوص کاشت خلر نیز سطح زیر کشت این محصول را به 400 هکتار و ماشک را به 4 هزار و 600 هکتار رساندیم و سعی نمودیم این محصولات را بعد از برداشت گندم برای جلوگیری از فرسایش خاک و تغذیه مستقیم دام در مناطق بادخیز بویژه نمین واردبیل گسترش دهیم. 

 

نظر شما