مطالبات پرستاران حق الناس است و باید پرداخت گردد

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۱۳:۰۴:۵۹
کد خبر: ۶۶۷۷۵۰
مطالبات پرستاران حق الناس است و باید پرداخت گردد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی پرداخت مطالبات پرستاران را مهم دانست.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جواد آقازاده ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) بعنوان پرستار کربلا، اسوه صبر و شجاعت و حامل پیام کربلا بود و پرستاران هم با بردباری، حلم و خوشرویی همیشه بر بالین بیماران هستند و جا دارد از آنان و خانواده هایشان تشکر و قدرانی نمایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تعداد پرستاران در سطح استان را 5100 نفر ذکر کرد و افزود: از نظر سرانه پرستار میانگین کشوری1.8 است و ما با اخذ مجوز بکارگیری 630 نفر پرستار در سالجاری این میانگین را به 1.5رساندیم و انشالله در آینده امیدواریم میزان پرستار را نسبت به تخت افزایش دهیم.

وی در خصوص مطالبات پرستاران نیز خاطر نشان کرد: مطالبات پرستاران حق آنان است و باید پرداخت گردد و با توجه به قولهایی که دولت داده است انشاالله کارانه پرستاران در صورت پرداخت دولت تا شهریور ماه امسال پرداخت خواهد گردید.

آقازاده در پاسخ به  برخی شایعات در خصوص هزینه حق و حقوق کارکنان برای ساخت پروژه ها گفت: مطالبات پرستاران و همچنین سایر همکاران ، حق الناس است و ما هرگز حق همکاران را در پروژه ها هزینه نمی کنیم و از طرف دیگر نمی توان اعتبار مربوط به حقوق پرسنل را در بخش دیگری استفاده کرد ولی وظیفه بنده بعنوان مدیر این است که به فکر توسعه حوزه سلامت استان برای آینده باشم و خوشبختانه منابع خوب مدیریت گردیده و  امکانات کشوری و استانی در جهت توسعه عرصه سلامت جذب شده است و این نیز در راستای مقاومت اقتصادی است.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: یکی از مهممترین اصول مدیریت استراتژیک توام با تفکر استراتژیک داشتن جسارت برای توسعه اساسی عرصه سلامت و تغییر برخی پروژه ها با توجه به ارائه خدمات بهینه در آینده است . بعنوان مثال ما شجاعت این را داشتیم که بگوییم بیمارستانی که قرار است در سلماس احداث شود مکان مناسبی ندارد و هیچ زیر ساختی در آن وجود ندارد و نمی تواند جوابگوی نیاز مردم در 10 سال آینده باشد لذا خوشبختانه موافقت نماینده، امام جمعه و فرماندار این شهرستان را برای در اختیار گذاشتن زمین دیگری برای احداث بیمارستان دیگری جلب نمودیم که این همان تفکر استراتژیک و اقتصاد مقاومتی است و ما در مورد بیمارستان 450 تختخوابی ارومیه نیز همین نگرش را داشتیم.

آقازاده همچنین گفت : از همراهی و توجه استاندار محترم در عرصه سلامت نیز بسیار سپاسگزاریم و چه استاندار قبالی و چه فعلی بر این باورند که توسعه زیربنایی حوزه سلامت برای توسعه استان ضروری است .

 این مقام مسئول در خصوص وضعیت پرداختی این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاهها نیز گفت: خوشبختانه وضعیت ما نسبت به بسیاری از دانشگاهها بهتر است و ما متوسط به بالا هستیم.  بدهی بیمه ها به دانشگاه، 620 میلیارد تومان است و بدهی دانشگاه  420 میلیارد تومان می باشد که این نشانه این امر است که تراز مالی دانشگاه مثبت می باشد. به هر حال پرداخت به موقع کارانه ها نیازمند منابع پایدار است .

رئیس دانشگاه در ادامه سخنان خود از راه انداری رشته تخصصی رادیولوژی در استان خبر داد و گفت: ما در استان با کمبود متخصص رادیولوژی مواجه هستیم بطوری که گاها برای سه شهرستان فقط یک رادیولوژیست داریم و امسال نیز سه نفر  در  استان توزیع گردیدند که دو نفر به شهرستانها اعزام شد و یکنفر در ارومیه بکارگیری گردید لذا نیاز تربیت نیروی متخصص رادیولوژی در استان داشتیم که با پیگیری های بعمل آمده اولین دانشگاهی هستیم که توانستیم مجوز راه اندازی این رشته را با پذیرش سه نفر بومی منطقه با همکاری یک دانشگاه خارجی ( آتاتورک ) و دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ نماییم و این برای توسعه دانشگاه و رفع کمبودهای استانی مناسب خواهد بود.

آقازاده در پاسخ به سوال علت عدم افزایش حقوقها از سال 94 و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی گفت: حقوق ها بر اساس اشل کشوری افزایش می یابند و ما هم مسئولیت پرداخت آنرا بر عهده داریم .

بحث نیروهای شرکتی نیز دست ما نیست مسلماً اگر این افراد پیمانی یا استخدام شوند پرداخت حقوق آنها بر عهده دولت خواهد بود و این موضوع بنفع دانشگاه هم خواهد بود الان حتی مجوز شرکتی گرفتن هم سخت و محدود شده باید مجوز را از تهران بگیریم و از درآمدهای خودمان حقوق پرداخت کنیم که این امر موجب بالا رفتن هزینه دانشگاه می شود.

وی از برگزاری جلسه هیات امنای دانشگاه در هفته گذشته خبر داد و گفت: در این جلسه که در تهران و با حضور مشاور وزیر و دبیر مجامع شوراها و هیاتهای امنای وزارت متبوعه و اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل یافت روند انضباط مالی دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفت.

آقازده افزود: خوشبختانه وضعیت انضباط مالی دانشگاه با توجه به گزارش حسابرسی مستقل تعیین شده توسط هیات امنا در سال 95 بدون هیچ استثنایی مقبول و مطلوب بود. در حالی که نتایج این حسابرسی ها در سال 1391 و 1392 مردود و در سال 1393 مشروط و در سال 1394 مطلوب با لحاظ برخی استثناها بوده است و این حاکی از رفع مغایرتهای مالی ، ایجاد شفافیت مالی دانشگاه است که جا دارد از همکاران امور مالی تشکر و قدردانی نمایم.

رئیس دانشگاه به پروژه بیمارستان نیمه کاره 450 تختخوابی ارومیه نیز اشاره کرد و اظهار نمود: ما مجبور شدیم بیمارستان فوق را با توجه به مشکلات معماری، سازه ای ،مکان یابی و نقشه های تاسیسات بر اساس نظر کارشناسان امر تغییر کاربری داده به ساختمان ستادی دانشگاه تبدیل کنیم و مجوز ساخت بیمارستان 600 تختخوابی قابل افزایش به 1000 تخت را گرفته ایم که اعتبار آنهم تامین گردیده و به محض تحویل زمین در جهتلو ساخت آن شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: تبدیل بیمارستان 450 به ستاد دانشگاه و انتقال معاونتها و مرکز بهداشت به این ساختمان  موجب آزاد شدن تعدادی از ساختمانها می شود که به ارزش افزوده تبدیل  شده و موجب سرمایه گذاری برای دانشگاه و هم با کم کردن ترافیک شهری و هزینه ها  کمکی برای مدیریت شهری خواهد بود و از طرفی بیمارستان روانپزشکی ، بیمارستان قلب و عروق و سوانح و سوختگی هم که از برنامه های استراتژک دانشگاه هستند در مجموعه بیمارستانی 600 تختخوابی ساخته خواهند شد.

در خاتمه برنامه آقازاده گفت: من و همکارانم در کل استان موظف هستیم در خدمت مردم و پاسخگو به سوالات آنان باشیم و در حد امکان در تلاش برای رفع مشکلات باشیم چرا که ما بفکر 20 سال آینده این مردم هستیم  و باشد که در نزد مردم و خداوند رو سفید باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز