در شورای هماهنگی فعالان صنعت آب و برق مرکزی؛

ایران از نظر کاهش میزان بارندگی در وضعیت هشدار

۱۳۹۶/۱۱/۰۶ - ۰۴:۵۹:۰۱
کد خبر: ۶۶۷۸۳۷
ایران از نظر کاهش میزان بارندگی در وضعیت هشدار
وزیر نیرو: میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری در ۵۰ سال اخیر بی سابقه است.
 به گزارش برنا از اراک ، وزیر نیرو که  مهمان استان مرکزی بود در شورای هماهنگی فعالان صنعت آب و برق استان گفت: میزان بارشها در سال زراعی جاری در 500سال اخیر بی سابقه است.
اردکانیان افزود:با توجه به اینکه میزان بارشها در 4 ماهه نخست امسال، 30 درصد نسبت به سال گذشته کمتر بوده است که در صورت مصارف بی رویه و عدم رعایت الگوی مصرف، امکان جیره بندی آب در برخی از مناطق کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: البته تلاش و برنامه‌ریزی های ما بر این مبنا است که جیره‌بندی نداشته باشیم و قطعا این فرض مهم را هم داریم که مردم هم همکاری لازم را داشته باشند.
وزیر نیرو در پاسخ به موضوع برنامه‌های وزارت نیرو برای مواجهه با کم‌آبی نیز گفت: برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت یک فصل مشترک دارند و آن این است که ما در بخش های مختلف مصرف، هم بخش شرب و بهداشت و هم بخش صنعت و کشاورزی سعی کنیم که بهتر و صحیح‌تر مصرف کنیم که از قبل آن بتوانیم با تنش کمتری این ایام کم آب را پشت سر بگذاریم .
وی عنوان کرد: طبیعتا اولویت شرایط کم آبی تامین آب شرب است و امیدواریم مردم هم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند، در بخش صنعت هم با رعایت تمام اولویت‌ها و تمرکز بر استفاده از پساب‌های تصفیه شده تلاش داریم تا کم‌آبی سبب کندی چرخه صنعت نشود.
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی وضعیت متفاوت است و به طور طبیعی با توجه به سهم بالایی که این بخش در مصرف آب دارد سهم بیشتری هم در پذیرش تاثیرات کم‌آبی و خشکسالی دارد و همکاری با وزارت کشاورزی و سایر دستگاه‌ها آغاز شده تا بتوانیم در ارتباط با بخش کشاورزی با رعایت شرایط کشاورزان و توجه به معیشت جایگزین آنها سعی کنیم این دوره با خسارت کمتری پشت سر گذاشته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز