معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان :

عضویت تعداد ۱۴۴ نفر از فعالان رسانه‌ای استان درخانه مطبوعات

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۱۱:۵۴:۴۶
کد خبر: ۶۶۸۴۱۹
عضویت تعداد ۱۴۴ نفر از فعالان رسانه‌ای استان درخانه مطبوعات
"بسطامی " از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در سی ام بهمن ماه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛بسطامی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ثبت‌نام کاندیداهای خانه مطبوعات از ۱۶ بهمن شروع می‌شود، اظهارکرد: انتخابات خانه مطبوعات لرستان سی‌ام بهمن در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به انحلال خانه مطبوعات استان لرستان و طبق هماهنگی‌های انجام شده با معاون اجرایی اداره‌ کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتخابات خانه مطبوعات لرستان برگزار خواهد شد، کما اینکه هدف اصلی ما این است که نمی‌خواهیم حتی یک روز در تشکیل خانه مطبوعات استان لرستان تعلل کرده باشیم.

بسطامی  داشتن خانه مطبوعات را حق مسلم اصحاب رسانه دانست و تصریح کرد: فراخوان انتخابات خانه مطبوعات تهیه شده است و در نشریات محلی در دو نوبت به چاپ خواهد رسید.

وی بیان کرد: ثبت‌نام نامزدهای انتخابات خانه مطبوعات استان لرستان از ۱۶ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و طبق پیش‌بینی ۳۰ بهمن‌ماه انتخابات خانه شکل می‌گیرد.

بسطامی گفت: تمامی پتانسیل‌های رسانه استان از هر جناح و عقیده به حرمت قلم و صدای رسای رسانه، چه در قالب کاندیداتوری و چه در قالب رای‌دهنده حضور بیش از پیش داشته باشند، چرا که رکن چهارم دموکراسی رسانه است و رسانه نقش سازنده در پیگیری مطالبات جامعه را بر عهده دارد.

وی یادآورشد: خانه مطبوعات تشکیلاتی فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که مجمع عمومی، هیات مدیره، مدیر خانه مطبوعات و بازرسان ارکان آن را تشکیل می‌دهند، این در حالی است که مجمع عمومی بالاترین رکن خانه مطبوعات محسوب می‌شود.

بسطامی در خصوص نحوه فرایند ثبت‌نام اصحاب رسانه در سایت خانه مطبوعات با بیان اینکه در مرحله اول اعضای فعال رسانه به سایت خانه مطبوعات مراجعه و مدارکشان را بارگذاری می‌کنند، افزود: یکی از شرایط ثبت‌نام فعال رسانه، داشتن تاییدیه مدیرمسئول نشریه، روزنامه یا دفاتر سرپرستی است که نشان‌دهنده محل فعالیت اهالی رسانه است، کما اینکه پس از تایید مراحل ثبت و تاییدیه اولیه خانه مطبوعات، کارشناس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مراحل ثبت‌نام فعال رسانه را تایید می‌کند.

وی تایید رزومه فعالان رسانه توسط معاونت مطبوعاتی کشور را مرحله نهایی ثبت‌نام در خانه مطبوعات برشمرد و تصریح  کرد: فعال حوزه رسانه به شخصی اطلاق می‌شود که فعالیت مستمر دارد، در یکی از رسانه‌های فعال رسانه مشغول به فعالیت است، دارای تحصیلات کارشناسی یا معادل آن بوده و بیمه رسانه است.

بسطامی عنوان  کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴۴ نفر از فعالان رسانه‌ای استان عضو خانه مطبوعات هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز