مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خبرداد:

کاهش ۶۱ تا ۷۹ درصدی جریان رودخانه های استان

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۵:۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۶۸۵۸۷
کاهش ۶۱ تا ۷۹ درصدی جریان رودخانه های استان
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: جریان رودخانه ها در مدت مهر لغایت دی ماه سال جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره سو 79 درصد کاهش و در حوضه گرگانرود 61 درصد کاهش نشان می دهد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مهندس علی نظری گفت : میزان بارندگی در مدت مهر ماه لغایت دی ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش را نشان می دهد که با وجود این افزایش بارندگی، مخازن سدها و آورد رودخانه ها هنوز تشنه آب هستند.

وی افزود: ذخیره آبخوان های کم عمق استان در دی ماه سال جاری، در مقایسه با دی ماه سال گذشته حدود 142 میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط 25 سال گذشته 213.5 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد.

نظری ادامه داد: همچنین ذخیره آبخوان عمیق استان نیز در دی ماه سال جاری در مقایسه با دی ماه سال گذشته حدود 29.5 میلیون متر مکعب کاهش و در مقایسه با متوسط 15 سال گذشته 52.5 میلیون متر مکعب کاهش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: حجم سدهای استان را در حال حاضر 36 میلیون متر مکعب عنوان کرد که در مدت مشابه سال گذشته مخازن سدهای استان 95 میلیون متر مکعب بود که کاهش 62 درصدی را نشان می دهد.

وی در پایان با توجه به خشکسالی های سال های اخیر خواستار همکاری و همیاری کشاورزان و بهره برداران آب استان در مدیریت بهینه مصرف آب شد و گفت: بهره بردارن نظرات کارشناسی و اطلاعیه های شرکت آب منطقه ای استان را در کشت های پاییزه و بهاره و روند فعالیت های کشاورزی خود مد نظر داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز