مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان:

مرگ ۶نفر لرستانی بر اثر مسمومیت با گاز در شش ماه نخست سال / کاهش تلفات

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۱۵:۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۶۹۰۸۲
مرگ  ۶نفر لرستانی بر اثر مسمومیت با گاز در شش ماه نخست سال / کاهش تلفات
"حمیدرضا نظیفی" ازکاهش چشمگیر شصت و شش و شش (6/66) درصدی تلفات مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در لرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛نظیفی در جمع خبرنگاران  با اشاره به کاهش چشمگیر آمار متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن طی 9 ماهه نخست امسال در لرستان، اظهارکرد: آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن طی 9 ماهه نخست امسال تعداد 6 شهروند لرستانی می باشد که این تعداد به لحاظ جنسیتی شامل تعداد 3 زن و 3 مرد بوده است. 

وی  با بیان اینکه خوشبختانه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد 12 نفر کاهش یافته است، افزود: بررسی‌های انجام شده در گروه آمار و انفورماتیک پزشکی قانونی استان لرستان نشان می‌دهد که در 9 ماهه نخست سال قبل تعداد 18 نفر بر اثر نفر بر اثر استشمام گاز منواکسید کربن در استان لرستان جان باختند که این تعداد به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل تعداد 7 زن و 11 مرد بوده است.

نظیفی  تصریح کرد: طی 12 ماهه سال گذشته (1395) نیز تعداد 31 نفر (12 زن و 19 مرد) در لرستان بر اثر مسمومیت با گاز جان باختند.

وی عنوان کرد: میزان کل تلقات با گاز منواکسیدکربن طی چند سال اخیر در لرستان در سال 1394 تعداد 18 نفر (به لحاظ جنسیتی 12 نفر مرد و 6 نفر زن ) و در سال 1393 تعداد 28 نفر (به لحاظ تفکیک جنسیتی 3 نفر مرد و 25 نفر زن) بوده است.

نظیفی  با هشدار جدی به شهروندان نسبت به افزایش میزان تلفات این نوع مسمومیت، در سه ماهه پایانی سال اظهار داشت: قاتل نامرئی با سرد شدن هوا در فصل زمستان بیشتر دست به کار می شود و جان افراد بی احتیاط و سهل انگار را نشانه می گیرد و باید توجه کرد که دراغلب موارد این نوع مسمومیت از طریق آموزش خانواده‌ها و جامعه قابل پیشگیری خواهد.

وی  در پایان ابراز امیدواری کرد که با رعایت اصول ایمنی  در استفاده از وسائل گاز سوز از سوی شهروندان، گام موثری در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز گرفتگی  برداشته شود.

نظر شما