پرداخت ۵۲۰ میلیارد ریال از بدهی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۳:۳۷:۳۸
کد خبر: ۶۶۹۶۵۲
پرداخت ۵۲۰ میلیارد ریال از بدهی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از پرداخت 520 میلیارد ریال از معوقات این نهاد بیمه گر به موسسات طرف قرارداد خود خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ صفر فرامرزی در نشست خبری با خبرنگاران این استان  گفت : مجموع مبلغ بدهی بیمه سلامت استان به موسسات طرف قرارداد یک هزار و 460 میلیارد ریال(146 میلیارد تومان) است که به تازگی 520 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت استان با 499 موسسه درمانی قرارداد همکاری دارد، گفت:مطالبات داروخانه ها که در اولویت قرار دارد تا پایان مهر، مطالبات بخش دولتی تا تیرماه و پزشکان تا پایان سال 96 در حال پرداخت است.

فرامرزی با بیان اینکه هم اکنون 630 هزار نفر از جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند، تصریح کرد: از این تعداد 485 هزار نفر تحت پوشش صندوق جامعه روستایی و عشایری قرار دارند و از خدمات تقریبا رایگان برخوردارند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین 56 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه همگانی هستند.

فرامرزی در ادامه اجرای طرح «آزمون وسع» را از محوری ترین برنامه های بیمه سلامت در سال 97 اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح خانوارهای محرومی که توان مالی لازم برای پرداخت هزینه های درمان را ندارند زیر پوشش رایگان بیمه سلامت قرار می گیرند.

فرامرزی خاطر نشان کرد: اجرای طرح پرونده الکترونیکی، سطح بندی خدمات نظام ارجاع، اجرای طرح راهنمایان بالینی، رفع همپوشانی با سایر بیمه ها و بازنگری سطح های خدماتی از دیگر خدمات پیش بینی شده برای سال آینده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همزمان با دهه فجر امسال بخش دیگری از بدهی های معوق این نهاد به موسسات طرف قرارداد پرداخت می شود.

طرح تحول سلامت با وجو هزینه های مالی بسیاری که در پی داشت اما یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود که به کاهش بار مالی پرداختی مردم به بیمارستان ها، نوسازی، بهسازی و ارتقای سطح تجهیزات پزشکی انجامید و با برنامه ریزی منسجم برای روند درمان گشایش های بسیاری را در عرصه پزشکی ایجاد کرد و یکی از دستاوردهای آن بهره مندی 11 میلیون نفر از جمعیت کشور از بیمه همگانی است.

چهارمحال و بختیاری دارای جمعیتی افزون بر 900هزار نفر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز