اسکان اضطراری ۲۰۰ مسافر در راهدارخانه های کردستان

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۱۴:۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۶۹۶۶۳
اسکان اضطراری ۲۰۰ مسافر در راهدارخانه های کردستان
معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل ونقل جاده ای کردستان گفت: 200 مسافر در راه مانده طی شب های گذشته در راهدارخانه ها اسکان یافتند و راهداران بیش از 250 خودروی گرفتار در برف را نیز رهاسازی کردند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد راشد مدرس گرجی  با بیان اینکه در سه روز گذشته راهداران استان در جریان بارش برف بیش از سه هزار کیلومتر برف روبی انجام دادند،  گفت : این میزان شامل 2 هزار و 200 کیلومتر راه بین شهری و 800 کیلومتر در راه های روستایی است.

به گفته وی، راهداران استان کردستان از عصر جمعه تا صبح دوشنبه برای تسهیل رفت و آمد مسافران در راه های استان بیش از 2 هزار و 500 تن شن و ماسه را در سطح راه ها پخش کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: همچنین در اثر بارش برف روز گذشته راه ارتباطی 150 روستای استان بسته شده بود که تا صبح امروز راه ارتباطی 130 روستا بازگشایی شده است.

مدرس گرجی تاکید کرد: با تلاش راهداران تعداد روستاهایی که راه ارتباطی انها بازگشایی شده به 130 مورد رسید و راه 20 روستای باقی مانده در شهرستان های سنندج، قروه و بیجار نیز تا پایان امروز بازگشایی می شود.

به گفته وی، طبق اعلام اداره کل هواشناسی کردستان برودت هوا و کولاک تا روز چهارشنبه در آسمان استان حاکم است و این پدیده ها بیشتر شب ها در جاده های استان مشاهده می شود.

مدرس گرجی یادآور شد: 600 راهدار در استان کردستان فعالیت می کنند که 350 تن از آنان نیروهای اداره کل در محورهای شهری مستقر شده اند و 250 نفر نیز در قالب روستاییانی هستند با اداره کل برای ارایه خدمات راهداری قرارداد همکاری دارند.

وی گفت: این راهداران بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.

طبق اعلام هواشناسی کردستان یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته قبل وارد آسمان استان شد که فعالیت این سامانه تا امروز دوشنبه به صورت پارش های پراکنده ادامه داشت که سرمای حاصل از فعالیت این سامانه تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

 

نظر شما