اتریشی ها به کمک قطار برقی می آیند

۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۱۶:۱۹:۳۶
کد خبر: ۶۶۹۷۷۶
اتریشی ها به کمک قطار برقی می آیند
سفیر اتریش در ایران گفت: برای همکاری در زمینه گردشگری سلامت و زیارت با مدیریت شهری مشهد آماده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، اشتفان شولتز در نشست مشترک با شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: حضور خود را در جمع شما فرصت خوبی می‌دانم. اتریش همواره شریک قابل اتکایی برای ایران چه در شرایط سخت و چه در شرایط خوب بوده است.

وی افزود: اتریش روابط مستند و دیرینه 500 ساله با ایران دارد. بنده 6 ماه است که ماموریتم را در ایران آغاز کرده‌ام و سفر به مشهد، سومین سفر به خارج از تهران برای من است.

ترسیم راهبرد مشترک برای همکاری مشهد و اتریش

سفیر اتریش در ایران ادامه داد: من از ماریاسل می‌آیم که آنجا نیز مانند مشهد شهری زیارتی بوده و سالیانه 2 میلیون زائر به این شهر سفر می‌کنند. من در اولین سفر خود به همراه رایزن اقتصادی سفارت به دنبال این هستیم تا ببینیم که چگونه می‌توانیم روابط را گسترش دهیم.

اشتفان شولتز تصریح کرد: مایلیم به صورت مشترک یک راهبرد برای همکاری ترسیم نموده و اهداف مشترکی را برای این همکاری تعریف نماییم.

خودرو، گردشگری سلامت و زیارت موضوع سفرها و همکاری‌های بعدی اتریش و مشهد

وی خاطرنشان کرد: مشهد یک قطب صنعتی است و همچنین گردشگری نیز نقش مهمی در این شهر دارد. اتریش هم بخاطر رفاهش، در بحث گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برای گردشگران برخوردار است. گردشگری سلامت و زیارت می‌توانند کامل‌کننده یکدیگر در شهر مشهد باشند.

سفیر اتریش در ایران گفت: چون اتریش شریک قابل اعتمادی برای ایران است، در همین راستا ساخت 6 بیمارستان در این کشور به شرکت‌های اتریشی واگذار شده است. موضوعات خاصی مانند خودرو، گردشگری سلامت و زیارت می‌توانند موضوع سفرها و همکاری‌های بعدی باشند.

سفر ریاست جمهوری ایران به اتریش برای مذاکره در حوزه منابع آب و منابع تجدید پذیر

اشتفان شولتز با اشاره به اینکه ما می‌توانیم بستر را برای حضور شرکت‌های اتریشی در مشهد فراهم کنیم، افزود: در حال برنامه‌ریزی برای سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به اتریش هستیم که مذاکره در دو حوزه امنیت منابع آبی و تامین آب و انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین آموزش‌های دوگانه برای این سفر برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقاط مشترک زیادی بین دو کشور از جمله در حوزه دموکراسی و حقوق زنان وجود دارد. در اتریش قانون برابری جنسیتی وجود دارد که هر پست مدیریتی خالی می‌شود در شرایط مساوی، اولیت با زنان خواهد بود.

ورود شرکت‌های اتریشی به حوزه گردشگری سلامت در مشهد

سفیر اتریش در ایران اذعان کرد: هنر، علم و فرهنگ، واژه‌های مشترک شما در این نشست بود و جالب است بدانید که اجمن فرهنگی اتریش در ایران از قدمت 60 ساله برخوردار است. سالانه یک هزار و 600 دانشجوی ایرانی در اتریش تحصیل کرده و این کشور بیش از 9 میلیون یورو برای تحصیل آنها هزینه می‌کند.

اشتفان شولتز تصریح کرد: به دو شرکتی که در حال حاضر در ایران در حال ساخت بیمارستان هستند می‌گوییم تا در حوزه گردشگری سلامت مشهد نیز فعالیت نمایند. البته هدف ما فراتر از جراحی و درمان بیماران است بلکه می‌خواهیم گردشگران سلامت روحی و جسمی داشته باشند.

استفاده از تجارب مدیریت شهری مشهد در اتریش

وی بیان کرد: وین در زمینه حمل و نقل برقی در دنیا پیش رو بوده و در زمینه باتری‌های خود شارژشو فعال است که با کمال میل حاضریم این تجربیات را با شما به اشتراک بگذاریم.

سفیر اتریش در ایران گفت: هواپیمایی اتریش حتی در زمان روزهای انقلاب نیز به ایران سرویس‌دهی داشت و مسئولان شرکت‌های هواپیمایی ما به خوبی از علاقه مشهد برای برقرای خط هوایی مستقیم بین مشهد و اتریش آگاهند.

دعوت برای حضور نمایندگان مشهد در نشست آتی کارگروه مشترک آب ایران و اتریش

اشتفان شولتز با اشاره به اینکه امسال 25 امین سال گفتگوی بین ادیان ایران و اتریش برگزار می‌شود، تصریح کرد: باید همکاری‌هایمان را در زمینه‌های خاصی تعریف کنیم و سپس در مورد اعزام هیئت‌هایی برای به نتیجه رساندن این موارد خاص توافق نماییم. ما یقینا از تجارب مشهد در زمینه‌های مختلف نیز استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این نشست، جان مایر، رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران نیز گفت: در حوزه آب کارگروهی بین طرف‌های ایرانی و اتریشی تشکیل شده است که می‌توانیم نشست بعدی این کارگروه را در مشهد برگزار نماییم. همچنین می‌توانیم نمایندگانی از مشهد را در نشست آتی این کارگروه در اتریش میزبانی نماییم.

انتقال تجریبات اتریش در زمینه خطوط منوریل و حمل و نقل نوآور به مشهد

وی افزود: در اتریش خطوط منوریل و حمل و نقل نوآور مورد استفاده قرار گرفته است که می‌توانیم این تجارب را در اختیار مشهد قرار دهیم. البته تجارب ویژه‌ای هم در تونل و پل‌سازی داریم زیرا اتریش کشوری کوهستانی است.

وی در پایان تاکید کرد: ما هم در اتریش از حضور بانوان در عرصه فعالیت‌های اقتصادی به صورت ویژه حمایت می‌کنیم و حاضریم تعاملات بانوان مشهدی و بانوان اتریشی را در این راستا رقم بزنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز