اجرای ۱۸ طرح سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی در دولت تدبیر و امید

دیپلماسی روحانی دروازه های تجاری را به روی استان گشود

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۱۲:۴۴:۴۲
کد خبر: ۶۷۰۱۲۸
دیپلماسی روحانی دروازه های تجاری را به روی استان گشود
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: 18 طرح سرمایه گذاری خارجی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون در این استان اجرایی شده است.

به گزارش برنا از اراک؛ حسن میرزاخانی، افزود: 481 میلیون دلارسرمایه گذاری خارجی برای اجرای این طرح ها در استان مرکزی مصوب شده که تاکنون 56 میلیون دلار این سرمایه گذاری ها به استان وارد و بیشتر در بخش صنعت به کارگیری شده است.
وی ادامه داد: سه مورد از این طرح های مصوب با حجم سرمایه 82 میلیون و 700 هزار دلار در سال 92، سه طرح با حجم سرمایه 19 میلیون و 800 هزار دلار و سرمایه وارده 15 میلیون و 500 هزار دلار در سال 93 و یک طرح با حجم سرمایه گذاری مصوب یک میلیون و 500 هزار دلار و وارده 2 میلیون و 300 هزار دلار در سال 94 انجام شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: چهار طرح سرمایه گذاری خارجی نیز با حجم سرمایه مصوب 346 میلیون دلار و وارده 20 میلیون دلار در سال 95 و هفت طرح با حجم سرمایه گذاری مصوب 31 میلیون و 500 هزار دلار و وارده 18 میلیون و 500 هزار دلار در 10 ماه امسال محقق شده است.
میرزاخانی گفت: در حوزه بهبود شرایط عملکرد بخش خصوصی از طریق محیط کسب و کار نیز جایگاه استان مرکزی از رتبه ششم در سال 92 به چهارم کشوری در سال جاری افزایش یافته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطر نشان کرد: نرخ تورم این استان در سال های 92 تا 96 با انضباط مالی دولت روند نزولی به خود گرفت و از 35 و پنج دهم درصد در ابتدای فعالیت دولت یازدهم به 10 و 6 دهم درصد در سال جاری کاهش یافته است.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز