استاندار خراسان رضوی خبر داد:

بهره برداری از یک هزار و ۵۰۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۱۲:۱۰:۱۸
کد خبر: ۶۷۰۶۵۲
بهره برداری از یک هزار و ۵۰۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان
در آستانه ی آغاز دهه ی فجر، استاندار خراسان رضوی در نشستی با اصحاب رسانه به تشریح دستاوردهای دولت در استان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این نشست ضمن تبریک آیام الله دهه ی فجر و گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: همزمان با این ایام، یک هزار و 508 پروژه عمرانی و اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی، گردشگری در استان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها که متعلق به 95 دستگاه اجرایی شامل شامل 48 دستگاه و 47 شهرداری است و 38 هزار و571 میلیارد ریال است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد 229 پروژه از محل اعتبارات ملی با رقم یک هزار و553 ریال، 47 مورد ازمنابع اعتباری ملی - استانی شده به میزان 133 میلیارد ریال و 392 پروژه نیز با اعتبارات استانی معادل 892 میلیارد ریال به انجام رسیده است.

رشیدیان اظهار کرد: مابقی840 پروژه نیز با اعتبار35 هزار و 993 میلیارد ریال از سایر منابع اعم از داخلی، تسهیلات و مشارکتی تامین اعتبار شده اند.

 وی بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی را مربوط به دهیاری های استان با 260 پروژه و اعتبار 241 میلیارد ریال و جهاد کشاورزی با 206 پروژه و اعتبار یک هزار و 341 میلیارد ریال اعلام کرد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از نظر اعتباری، شهرستان تربت جام با 5 هزار و 948 میلیارد ریال، جوین با 5 هزار و 121 میلیارد ریال و نیشابور با 4 هزار و 845 میلیاردریال بیشترین اعتبار هزینه شده را در بین شهرستان های استان دارا هستند.

رشیدیان افزود: بیشترین تعداد پروژه با 181 مورد مربوط به شهرستان مشهد است و بعد از آن شهرستان های نیشابور و قوچان به ترتیب با 108 و 87 پروژه آماده افتتاح، دارای بیشترین آمار پروژه ها می باشند .

وی گفت: از نظر موضوعی هم بیشترین طرح های قابل بهره برداری در این ایام مربوط به فصل صنعت است که 15 پروژه صنعتی با اعتبار 21 هزار و 655 میلیارد ریال را شامل می شود.

 استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: این پروژه ها حدود 11 برابر نسبت به اعتبار پروژه های بهره برداری شده در این بخش در دهه فجر سال 95 رشد دارد.

وی بعد از صنعت بیشترین طرح ها را مربوط به فصل ارتباطات و مخابرات به تعداد 22 طرح در قالب بیش از دو هزار زیرپروژه مخابراتی با اعتبار 6 هزار و 316 میلیارد ریال عنوان کرد که این تعداد نسبت به دهه فجر سال قبل رشد 170 درصدی دارد.

رشیدیان پروژه های بخش محرومیت زدایی را هم شامل 228 مورد دانست که در رده بعد قرار می گیرد؛ از جمله آن ها می توان به کمک به احداث چهار هزار و 667 واحد و مقاوم سازی مسکن روستایی و همچنین طرح های اشتغالزایی توسط دستگاه های اجرایی مانند کمیته امداد امام (ره) و بنیاد مسکن و بهزیستی با یک هزار و 643 پروژه، اشاره کرد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در پروژه های شهری نیز که در این ایام توسط شهرداری استان و مشهد مقدس بهره برداری می شود 195 پروژه با اعتبار هزینه شده یک هزار و 552 میلیارد ریال آماده شده که رشد دو برابری نسبت به دهه فجر سال قبل دارد.

وی ادامه داد: فصل کشاورزی و منابع طبیعی هم با 216 پروژه اعتبار هزینه شده یک هزار و 349 میلیارد ریال، مسکن مهر یک هزار و 304 واحد و اعتبار 783 میلیارد ریال، فصل انرژی با 214 پروژه و اعتبار یک هزار و 216 میلیارد ریال بهره برداری می شود که دارای رشد خوبی نسبت به سال قبل هستند.

رشیدیان گفت: پروژه های فصل بهداشت و درمان هم در سطح 5 دانشگاه علوم پزشکی در استان 75 مورد با اعتبار 594 میلیارد ریال، فصل جاده ای 17 پروژه راه روستایی و شهری با اعتبار 326 میلیارد ریال و فصل آموزش هم 74 پروژه با اعتبار صرف شده 366 میلیارد ریال می باشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در فصل توسعه روستایی هم 260 پروژه با اعتبار 241 پروژه آماده بهره برداری و افتتاح است.

وی افزود: از این پروژه ها 34 مورد با مجموع اعتبار هزینه شده 31 هزار و 390 میلیارد ریال پروژه های سطح یک هستند که در واقع طرح های بزرگ و مهم محسوب می شوند و اعتبار هزینه شده برای آن ها بیش از 100 میلیارد ریال می باشد.

رشیدیان با بیان اینکه پروژه های سطح دو هم طرح هایی هستند که اعتبار هزینه شده آنها بین 10  تا 100 میلیارد ریال است، گفت: 181 پروژه در این رده با مجموع اعتبار 4 هزار و 977 میلیارد ریال و پروژه های سطح سه هم یعنی طرح هایی که بین یک تا 10 میلیارد ریال برای بهره برداری از آن ها هزینه شده نیز 593 مورد با مجموع اعتبار یک هزار و 905 میلیارد ریال است.

استاندار خراسان رضوی طرح های سطح چهار که اعتبار هزینه شده آنها کمتر از یک میلیارد ریال است را نیز 700 مورد با مجموع اعتبار 298 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون حجم پروژه های تکمیل شده و افتتاحی اعم از هفته دولت ، سفر رئیس جمهوری در دیماه و نیز طی ایام دهه فجر در مجموع سه هزار و 416 مورد می باشد.

رشیدیان عنوان کرد:  مجموع اعتبار ریالی صرف شده برای این طرح ها نیز 75 هزار و 66 میلیارد ریال می باشد که برای عمران و آبادانی استان به انجام رسیده و بهره برداری شده و می شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این تعداد نسبت به سال قبل در این زمان رشد 42 درصدی دارد و از نظر اعتبارات صرف شده هم رشد 130 درصدی نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین طی این ایام بر اساس اعلام دستگاه های اجرایی تعدادی از پروژه ه ها هم کلنگ زنی می شود که تعداد آن 172 مورد می باشد.

 رشیدیان گفت: از نظر تعدادی، دهیاری ها و شهرداری های استان با 84 پروژه دارای بیشترین تعداد طرح هایی است که عملیات اجرایی آن ها در این ایام آغاز می شود.

گفتنی است؛ به پیوست فایل مطالب ارائه شده در نشست خبری از سوی استاندار خراسان رضوی؛ برای بهره برداری ضمیمه شده است.  

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز