در نشست خبری اعلام شد ؛

برنامه ویژه استاندار برای افزایش سرانه درآمدی گلستانی ها

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ - ۱۵:۰۹:۴۳
کد خبر: ۶۷۰۸۴۹
برنامه ویژه استاندار برای افزایش سرانه درآمدی گلستانی ها
استاندار گلستان گفت: سرانه درآمدی مردم این استان حدود 80 میلیون ریال و معادل 60 درصد میانگین کشوری است که افزایش آن با ایجاد فرصت های جدید شغلی و رونق گسترده تر اقتصادی مورد تاکید جدی است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید مناف هاشمی روز چهارشنبه در نشست خبری  گفت : میانگین سرانه درآمدی کشورمان 150 میلیون ریال است که باید تلاش کنیم در آینده نزدیک رتبه گلستان را از جایگاه نازل کنونی به میانه جدول استان های کشور ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: اجرای کامل طرح های پیش بینی شده، بهره برداری از طرح های نیمه تمام و پرداخت تسهیلات بیشتر رونق تولید از جمله راههای بهبود وضعیت اشتغال و درآمد مردم استان گلستان است.

استاندار گلستان به طرح های قابل بهره برداری در دهه فجر اشاره کرد و گفت: هزار و 789 طرح به بهره برداری رسیده و یا عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد که می تواند تاثیر عمده ای در بهبود زیرساخت ها و ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای گلستان داشته باشد.

هاشمی ادامه داد: یکی از هدف گذاری های اصلی گلستان در راستای رسیدن به توسعه و پیشرفت زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که تلاش میکنیم همه موانع عمده جذب این گونه سرمایه ها تا حد امکان برطرف شود.

وی اظهار کرد: گلستان با جذابیت فراوان در بخش های گوناگون باید به هدف و اولویت اول سرمایه گذاران تبدیل شود که لازمه آن کاهش محدودیت ها و موانع است.

استاندار تاکید به رفع موانع صنایع و کارخانجات را یکی از جدی ترین عوامل رونق بخشیدن به توسعه گلستان دانست و گفت: رشد تسهیلات پرداخت شده به صنایع راکد و در حال ورشکستی در صد روز اخیر در مقایسه با هشت ماهه اول سال بیش از 4 برابر شد که نشان دهنده عزم جدی مدیران گلستان برای بازگرداندن این صنایع به چرخه تولید است.

هاشمی به تدوین سند چشم انداز گلستان اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت های استانی، جذب حداکثری منابع، بودجه و تسهیلات بانکی از جمله اولویت های این سند است.

هاشمی به حضور هر چه بیشتر جوانان و زنان در راس مدیریت های گلستان تاکید کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل دولت باید حدود 30 درصد مدیریت ها به این قشر اختصاص پیدا کند اما متاسفانه در گلستان این آمار بسیار کمتر از استاندارد کشوری است.

وی بیان کرد: در انتصابات اخیر توجه زیادی برای استفاده از جوانان و بانوان توانمند گلستانی شده و امیدواریم این روند را همچنان ادامه داده و فرصت مدیریت را در اختیار افراد توانمند بدون در نظر گرفتن سن و یا جنس قرار دهیم.

 

نظر شما