استاندار مرکزی ، در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها:

انتقاد و اعتراض در چارچوب قانون حق مردم است

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۹:۲۴:۰۷
کد خبر: ۶۷۱۰۴۴
انتقاد و اعتراض در چارچوب قانون حق مردم است
استاندار مرکزی گفت: چنانچه فضای مطلوبی را برای مردم ایجاد کنیم، دشمنان ما نمی‌توانند سیاه‌نمایی کنند، در حال حاضر یک موجی از معذرت خواهی مسئولین اتفاق افتاده که این امر به نوعی احترام به افکار عمومی است.

 به گزارش برنا از اراک ، سیدعلی آقازاده در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها با کمیته‌ها و سازمان‌های ستاد دهه فجر استان مرکزی، اظهار کرد: در دهه فجر سال 95 تعداد 727 پروژه با رقمی حدود هزار و 55 میلیارد تومان افتتاح شد، امسال نیز 735 پروژه با اعتبار دو هزار و 500 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که از نظر کیفی و مبلغی در این زمینه رشد حدود 2.5 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی افزود: در سال جاری رشد اعتبار پروژه‌های افتتاحی در شرایطی حاصل شد که دولت در مضیقه مالی بود، اما با تمسک به اقتصاد مقاومتی این مهم محقق شد. از نظر تعداد پروژه‌ها نیز رشد چهار تا پنج درصدی را مشاهده می‌کنیم، همچنین بیشتر پروژه‌ها مربوط به بخش صنعتی و اقتصادی است. 

آقازاده اظهار کرد: امسال برای اولین بار در استان مرکزی در خصوص صادرات غیرنفتی به عدد یک میلیادر دلار رسیده‌ایم که این مهم برای استان بسیار مطلوب است و یک گام بلند در جهت رونق اقتصادی قلمداد می‌شود، امیدواریم با تمهیدات دولت، بتوانیم در موضوع اشتغال هم شاهد فعالیت مطلوبی باشیم. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 4500 شغل در استان ایجاد شد، افزود: مقرر شده در استان مرکزی در سال جاری 10 هزار شغل تامین شود که تا این مرحله 7546 شغل تحقق پیدا کرده و امیدواریم با توجه به طرح‌های مطلوبی که در حال انجام است، تا پایان سال بیش از میزان تعهدمان اشتغالزایی ایجاد کنیم. 

آقازاده اظهار کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، امیدواریم درسال‌های آتی بتوانیم به تمام آرمان‌های خود دست یابیم. کارنامه رشد، توسعه و فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی، هر ساله درخشان‌تر از سال‌های پیشین است و نظام جمهوری اسلامی یک حرکت رو به جلو را با وجود تمام گرفتاری‌ها و مشکلاتی که برایش ایجاد می‌کنند، در پیش گرفته است. 

وی بیان کرد: امروزه امنیت جمهوری اسلامی ایران مرهون دهه فجر، انقلاب اسلامی و خون شهداست و نباید این مهم را نادیده گرفت، امیدواریم که برنامه های دهه فجر امسال باشکوه‌تر و متنوع‌تر از سال گذشته برگزار شود، چراکه استان مرکزی زاد‌گاه امام راحل است و به همین جهت ضرورت توجه به این مراسم بیشتر احساس می‌شود. 

استاندار مرکزی بیان کرد: برگزاری چنین جلساتی سبب می شود که روابط عمومی‌ها با انسجام و هماهنگی بیشتری به انجام امور مربوطه که در راستای شرح وظایف آنهاست بپردازند، درصدد هستیم که تعداد این جلسات را ارتقا دهیم تا هماهنگی امور به نحو بهتری برقرار شود، در پی این جلسات مباحث مطلوبی مطرح می‌شود که می‌توان از آنها در شرح و انجام وظایف و اهداف سازمانی استفاده کرد. 

آقازاده با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که راهپیمایی 22 بهمن‌ماه به صورت باشکوهی برگزار شود، افزود: ما ادعا نمی‌کنیم که انقلاب اسلامی به تمام اهداف و آرمان‌های خود دست یافته، در این راستا حتما ضعف‌ها و کوتاهی‌های نیز داشته، اما با تمام این شرایط چنانچه روابط‌ عمومی‌ها فعالیت خود را به نحو درستی انجام دهند، بخش عمده‌ای از وظیفه نظام جمهوری اسلامی که ارائه عملکرد و کارنامه‌ فعالیت سازمان‌هاست، سبک خواهد شد. 

وی اظهار کرد: تمام روابط عمومی‌ها می‌توانند از بخشی که در آن فعالیت می‌کنند، یک ارزیابی داشته باشند، ممکن است تا حدودی به اهداف تعیین شده دست یافته باشند، بنابراین روابط عمومی‌ها اگر بدرستی فعالیت کنند، بسیاری از وظایف مسئولین نظام را سبک کرد‌ه‌اند و می‌توانند یک کارنامه قابل قبول و صادقانه در خصوص فعالیت‌های ارگان خود به مردم ارائه دهند، صداقت در ارائه کارنامه دستگاه‌ها موجبات رضایت‌مندی مردم را فراهم می‌آورد. 

آقازاده با اشاره به اینکه مردم مشکلات نظام جمهوری اسلامی را می‌دانند و به همین خاطر نیز شرایط سخت را تحمل می‌کنند، ادامه داد: مردم حق انتقاد و اعتراض در چارچوب قوانین تعیین شده را دارند و نباید این مهم را نادیده گرفت چراکه جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شود، چنانچه این اتفاق رخ دهد، دیگر شاهد تنش و ناآرامی نخواهیم بود، روابط عمومی‌ها نیز باید در نظر داشته باشند که انتقاد و اعتراض در چارچوب قانون حق مردم است. 

وی عنوان کرد: همه باید این نقدها را بشنویم و خود را اصلاح کنیم، چنانچه این اتفاق حاصل شود، برغم تمام مشکلات، مردم صداقت ما را می‌بینند و با ما همکاری می‌کنند، حتی در مقابل افراد ساختار‌شکن  ایستادگی خواهند کرد. گوش شنوای مدیران، اصلاح نقاط ضعف و حذف قوانین و ضوابط دست و پاگیر سبب چابک شدن یک سیستم می‌شود. 

وی افزود: رسالت روابط عمومی‌ها شفاف‌ساری و ارائه پاسخ درست به مردم است، همچنین روابط عمومی‌ها حلقه مفقوده بین مردم و مسئولین هستند و بار سنگینی را از روی دوش مسئولین ارشد نظام برمی‌دارند. 

وی بیان کرد: برخورد نامناسب مسئولان و کارکنان ارگان‌ها با مردم خیانت به کشور محسوب می‌شود، چراکه باعث نارضایتی مردم از نظام جمهوری اسلامی می‌شود و این امر عادلانه نیست.

وی در پایان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها پل ارتباطی میان مردم و سازمان‌ها هستند، تاکید کرد: در ایام دهه فجر تلاش شود تا روحیه نشاط و امید به مردم تزریق شده و برنامه‌ها به صورت مردم محور برگزار شوند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز