مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین خبر داد؛

فعال سازی نواحی صنعتی با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۱۳:۰۴:۵۲
کد خبر: ۶۷۱۱۸۹
فعال سازی نواحی صنعتی با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها
حمیدرضا خانپور گفت: توانمندسازی روستائیان و فعال سازی نواحی صنعتی در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "حمیدرضا خانپور" مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین در آستانه دهه مبارک فجر و در حاشیه اولین جشنواره و نمایشگاه ملی روستایی با رویکرد ترویج سبک زندگی ایرانی– اسلامی در ملاقات با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: توانمندسازی روستائیان و فعال سازی نواحی صنعتی در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی با مشوق های ویژه و تسهیلات ارزان قیمت با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی قرار دارد و ضمانت نامه صنایع کوچک برای طرحهای اجرایی در مناطق محروم صادر می شود.

وی افزود: سیاست دولت مبتنی بر توسعه صنایع روستایی و حمایت  از ایجاد اشتغال پایدار در نواحی صنعتی از طریق ایجاد بسترها و تقویت نواحی صنعتی موجود و همچنین حمایت از خوشه های کسب و کار است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین تصریح کرد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی و همچنین اعطای تسهیلات ارزان قیمت جهت به بهره برداری رساندن طرح های صنعتی نیمه تمام از جمله مهمترین مشوقات در نظر گرفته شده در این قانون می باشد.

با توجه به سیاست‌ های فعلی کشور که جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته روستاهاست، تامین زیرساخت ‌ها در این مناطق و همچنین فعال شدن واحدهای صنعتی و تولیدی، عامل ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خواهد بود.

در حال حاضر 6ناحیه صنعتی اسفرورین، دانسفهان، آوج، الموت، طارم و نیکویه در استان احداث شده که در این نواحی صنعتی 110قرار داد با متقاضیان سرمایه گذاری منعقد شده که از این تعداد 63واحد تولیدی با اشتغال یک هزار  و 250نفر پروانه بهره برداری اخذ کردند و پیش بینی می شود تا نیمه اول سال آینده یک ناحیه صنعتی دیگر به مجموعه اضافه می شود.

شهرک های صنعتی(توانمند سازی2)

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز