معاون استاندار مرکزی:

نقش برجسته هنر در تاریخ انقلاب نمایان است

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۱۱:۵۱:۲۱
کد خبر: ۶۷۱۶۶۰
نقش برجسته هنر در تاریخ انقلاب نمایان است
معاون سیاسی استاندار مرکزی با بیان اینکه زبان ها بخشی تفکیک ناپذیر از میراث مشترک فرهنگی ملت ها هستند، گفت: زبان می تواند مرجع و عاملی جداکننده بین انسان ها و ملت ها باشد، ولی تصویر عامل پیوند دهنده آنهاست.

 به گزارش برنا از ارک ، فتح الله حقیقی در آیین آغاز به کار سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی عصر جدید اراک به نقش و جایگاه هنر اشاره کرد و هنر را معنابخش جامعه دانست و اظهار کرد : درک و آموزش زبان بسیار پیچیده است ولی تصویر نمونه ای از هنر است که بسیار ساده و بسیط و تاثیرگذار است و در نهایت، هنر زیبا معنابخش جامعه و محیط است .

حقیقی با بیان اینکه یکی از نقش های ویژه هنر این است که هیچگاه دیدگاه خود را به مخاطب تحمیل نکرده بلکه به ارائه دیدگاه ها برای انتخاب دیدگاه مناسب توسط مخاطب می پردازد و این ویژگی با ارزش هنر است، افزود: جامعه به هنر و هنرمند نیازمند است و نقش برجسته هنر در تاریخ انقلاب نمایان است.

معاون استاندار گفت: زبان هنر رساترین و قوی‌ترین ابزار انتقال فرهنگ بوده و قدرت یک اثر هنری در انتقال پیام بسیار مهم است، بر این اساس باید در کنار دیگر ابزار تأثیرگذار، به هنر نگاه ویژه‌تری صورت گیرد.

حقیقی اظهار کرد: باید هنر موثر را ارج نهاد و با حفظ شان و جایگاه هنرمندان از هنر و هنرمند استفاده کرد.

وی در ادامه به جایگاه جوانان در سیره امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل کسی بود که اولین استقبال کنندگانش جوانان و نوجوانانی بودند که سرود ملی را در فرودگاه اجرا کردند و در زمان رحلتش نیز باشکوه تمام در مراسم بدرقه او شرکت کردند.

حقیقی با بیان اینکه جوانان عاشقانه به فرمان امام گوش فرادادند و حماسه ای آفریدند که در تاریخ ماندگار شد، اظهار کرد: جوانان امروز هم با گوش فرا دادن به رهنمودهای مقام معظم رهبری و با سربلندی بر مسائل فائق می آیند.  

وی با تاکید بر اینکه اندیشه امام جاودان است و راه و اصولی برای راهنمایی ماست، مطالعه در شخصیت و منش امام را برای حرکت درست در مسیر تعالی ضروری دانست و اظهار کرد: امام راحل(ره) بزرگترین رمز پیروزی را وحدت دانست و با این اتحاد و انسجام کشور را از پیچ و خم های بسیار عبور داد و به مقام معظم رهبری سپرد و ایشان نیز با حفظ این وحدت و توجه به آن بر این رمز پیروزی تاکید کردند.

حقیقی همچنین با اشاره به اقداماتی که در ایام الله دهه فجر در استان اجرایی می شود گفت: ۸۰۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با ارزش ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان در این ایام افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد، با بهره برداری از این پروژه ها برای ۷ هزار و ۵۴۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسیر برنامه های دولت است، گفت: بیشترین حجم کمی و کیفی پروژه هایی که مورد بهره برداری قرار می گیرد در بخش صنعت و اقتصاد است.

 

نظر شما