استاندار خراسان جنوبی:

۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی اختصاص یافته است

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۱۳:۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۷۱۹۷۲
۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی اختصاص یافته است
استاندار خراسان جنوبی در دومین روز از دهه مبارک فجر و در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: دولت تدبیر و امید ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به خراسان جنوبی اختصاص داده که از این میزان تا کنون ۴۰ میلیارد تومان جذب شده است.

به گزارش  خبرگزاری برنا ؛ استاندار خراسان جنوبی، ایجاد دانشگاه صنعتی در بیرجند را اقدامی مناسب و قابل تقدیر دانست و  گفت : باید تلاش کنیم تا رشته های تحصیلی مرتبط با ظرفیتهای درون استانی از جمله رشته های اقتصاد، صنعت و معدن نیز دراین دانشگاه ایجاد شود.

مقام عالی دولت در استان، به ظرفیت های بالای معدنی در این استان اشاره کرد و ادامه داد: این ارتباط باید بین دانشگاه ، فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیز دستگاه های اجرایی به طرق مختلف برقرار گردد و ما نیز در این زمینه آماده هرگونه کمک و مساعدت هستیم.

مروج الشریعه، دانشگاه را پایه هرگونه توسعه دانست و تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی می توانند پایه و اساس تمامی توسعه ها در زمینه های مخلتف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قرار گیرند و زمینه های استقلال در تمام این زمینه ها را فراهم نمایند.

استاندار خراسان جنوبی، رشد و بالندگی دانشگاه ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: رشد وبالندگی و شکوفایی دانشگاه ها به معنی رشد و توسعه کشور و رسیدن به اهداف مد نظر در زمینه های مختلف است از این رو رشد دانشگاه ها به معنی رشد و توسعه کشور است.

مروج الشریعه، ادامه داد: امروزه به برکت توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها تولید علم نیز روبه تزاید است که اثرات و برکات آن را در تولیدات داخلی و رسیدن به خودکفایی در زمینه های مختلف شاهد هستیم.

وی به وابستگی های شدید ایران در زمینه های مختلف قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد وادامه داد: امام راحل با بینشی الهی انقلابی را به پیروزی رساند که زنجیرهای وابستگی را از هم گسست و امروز شاهد استقلال در بسیاری از زمینه ها هستیم.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه دانشکده فنی ومهندسی باید پیشران در حوزه های اقتصادی وکار آفرینی باشد، افزود:امروز اولویت اول کشور کارآفرینی و ایجاد اشتغال است از این رو باید تلاش کنیم تا با تقویت ارتباط بین مراکز عملی و دانشگاهی و دستگاه های اجرایی زمینه های این امر بیش از پیش فراهم گردد.

استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه در صورت جذب دانشجو از کشورهای همسایه آماده ارائه مساعدت های لازم هستیم. گفت: توسعه کمی دانشگاه ها باید همگام با توسعه کیفی از طریق رشد رشته های تحصیلی و جذب اساتید برتر در حوزه های مختلف اتفاق بیافتد.

صبح امروز کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه صنعتی بیرجند با اعتبار ۲۸ هزار میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت که با بهره برداری از آن ۶۲۰ نفر از مزایای آن برخوردار شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز