مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:

هنرمندان سینما به دنبال تغییر ذائقه ی جوانان باشند / نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به هنر سینما

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ - ۱۴:۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۷۲۰۵۶
هنرمندان سینما به دنبال تغییر ذائقه ی جوانان باشند / نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به هنر سینما
حجت الاسلام حمید رضا حنان گفت: دولت تدبیر و امید به هنر سینما در سراسر کشور نگاه ویژه ای دارد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حجت الاسلام حنان  در آیین افتتاحیه ی سی و ششمین جشنواره ی فیلم فجر در استان لرستان ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، اظهارکرد: هم انقلاب به گردن ما حق دارد و هم ما به گردن انقلاب حق داریم .

وی افزود: ما وظیفه داریم اهداف انقلاب را در میان افراد جامعه به خصوص نسلی که وقوع آن را لمس نکرده اند تبیین و تشریح کنیم و از پیشرفت افکار و اندیشه های انحرافی که می خواهند مسیر را تغییر دهند جلوگیری کنیم .

حجت السلام حنان تصریح کرد: حق ما بر گردن انقلاب هم در دو چیز خلاصه می شود یکی توسعه ی همه جانبه و دیگری تحقق بخشیدن به حقوق شهروندی و بنابراین همه ی مسئولین باید برای تحقق این حقوق تلاش کنند .

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه تغییرات بسیار خوبی در سیاست های کلی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته که مهمترین آن تمرکز زدایی فعالیت های سینمایی از تهران به استان ها است که امروز و در قالب برگزاری همزمان سی و ششمین جشنواره ی فیلم فجر در استان لرستان ، همزمان با تهران ، با اکران ١٧ فیلم در ٣٢ سانس شاهد تحقق این سیاست ها هستیم .

حجت الاسلام حنان خاطر نشان کرد : وزن هنر سینما در ایران بسیار بالاست و نشانه آن موفقیت هنرمندان سینماگر ما در جشنواره های مختلف و معتبر سینما است و باید گفت که ایران امروز یکی از ٥ کشور مطرح دنیا در عرصه ی سینما است .

وی گفت : تاثیر سینما بر همه ی جنبه های سیاسی ، دینی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی زندگی فرد غیر قابل انکار است و در خصوص اهمیت آن همین بس که حضرت امام (ره ) می فرماید : سینما مکتب انسان ساز است .

حجت الاسلام  در پایان با اشاره به اینکه ٦ سالن در استان به اکران فیلم های روز سینمای کشور می پردازند ، یادآورشد : در حال حاضر ٤ سالن سینما و ٢ سالن سینمای دیجیتال در استان فعالیت دارند و ما به دنیال این هستیم که در شهرستان هایی که زیر ساخت لازم را ندارند سینماهای سیار را راه اندازی کنیم .

وی  تاکید کرد : هنرمندان عرصه ی سینما در لرستان باید به دنبال تغییر ذائقه ی جوانان استان باشند و آنان را بیش از پیش به سمت هنر انسان ساز سینما سوق دهند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز