"دریکوند"مطرح کرد:

تقدیر از خدمات ارزشمند پدر بلوط ایران/ترغیب دانش آموزان به فناوری های نوین در عرصه های کشاورزی

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۲:۳۳:۰۶
کد خبر: ۶۷۲۵۲۱
تقدیر از خدمات ارزشمند پدر بلوط ایران/ترغیب دانش آموزان به فناوری های نوین در عرصه های کشاورزی
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: وجود فناوری های نوین در عرصه های کشاورزی و زیست فناوری از جمله مباحثی است که باید دانش آموزان را به آن ترغیب و تشویق کرد .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛خدانظردریکوند  در نشست ترویجی زیست فناوری دانش آموزی بر دوستی دانش آموزان با طبیعت اظهارکرد:  چند سالی است که دنیا به اهمیت این رشته پی برده است و از رشته زیست فناوری در مواردی چون حفظ ذخائر ژنتیکی ،حفظ محیط زیست  و درآمد زایی استفاده می کند.

وی افزود : طبیعت با خود اسراری دارد که پی بردن به آن می تواند بشر را در حفظ طبیعت وحفظ  گونه های مختلف گیاهی و جانوری کمک کند .

دریکوند  با تقدیر از خدمات ارزشمند پدر بلوط ایران مهندس مظفر افشار ،تصریح کرد : یکی از گونه های جانوری که در جنگل های بلوط زاگرس وجود دارد سنجاب است که نقش موثری در تکثیر جنگل های بلوط دارد و نابودی  این گونه جانوری می تواند به نابودی جنگل های بلوط منجر شود .

وی یادآورشد : سنجاب برای ذخیره زمستان خود اقدام به  پنهان کردن میوه بلوط در دل خاک می کند و پس از انجام این کار تنها تعدادی از آنها را به خاطر می سپارد و با فراموشی او خودبخود کار تکثیر بلوط در جنگل های زاگرس بدون مشارکت انسانها  انجام می شود و باید قدر این گونه ارزشمند جانوری را دانست و از آن محافظت کرد .

دریکوند بااشاره  به خدمات یک گونه حشره به طبیعت ،عنوان کرد : کفشدوزک به صورت طبیعی از شته ها استفاده می کند و به صورت بیولوژیک اقدام به مبارزه با  این آفت گیاهی می کند و دخالت انسانها در سمپاشی گیاهان و علوفه ها می تواند حیات این گونه را به مخاطره بیاندازد .

وی دوستی با طبیعت را یک فرهنگ ارزشمند در زندگی انسانها دانست وبیان کرد: باید فرزندانمان را طوری تربیت کنیم که پرندگان از آنها نترسند.

دریکوند با استقبال از حرکت های دانش بنیان در آموزش و پرورش فتاکید کرد: ترغیب دانش آموزان به تحقیق و پژوهشگری و کشف کردن حقایق از جمله راهبردهایی است که آموزش و پرورش با دقت دنبال می کند .  

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز