دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان:

۵۰ هزار دانش آموز خوزستانی تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار دارند

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۳:۴۳:۴۶
کد خبر: ۶۷۲۵۵۴
۵۰ هزار دانش آموز خوزستانی تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار دارند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: در سال گذشته 25 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار داشتند که امسال با پوشش 50 هزار دانش آموز، شاهد افزایش 2 برابری دانش آموزان تحت پوشش این طرح در خوزستان بودیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، در آیین افتتاحیه طرح توانمندسازی روانی، رفتاری و اجتماعی دانش آموزان در دبیرستان شاهد فاطمیه ناحیه 3 اهواز اظهار کرد: طرح توانمندسازی روانی، رفتاری و اجتماعی دانش آموزان با هدف ارتقای توانمندی های دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی به مدت 2 سال پیاپی در استان خوزستان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه 200 نفر از مربیان فرهنگی تحت پوشش دوره های آموزشی توانمندسازی اجتماعی رفتاری قرار دارند، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با همکاری آموزش و پرورش استان و اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان برنامه های متعدد و گسترده ای برای گسترش نهضت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان دارد.

لامی زاده در ادامه با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی روانی، رفتاری و اجتماعی دانش آموزان در استان خوزستان، توضیح داد: هیچ فردی به جز معلم توانایی اجرای طرح های توانمندسازی را ندارد زیرا معلم بیشترین ارتباط را با دانش آموزان دارد. دوره های متعدد آموزشی برای معلمان، مدیران و اولیای دانش آموز در طول سال تحصیلی در نظرگفته شده است تا طرح توانمندسازی به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان همچنین گفت: 31 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان خوزستان تحت پوشش طرح توانمندسازی هستند. هدف ما ارتقای سطح آگاهی های لازم دانش آموزان مقطعه متوسطه اول و دوم در رابطه با مهارت های زندگی اجتماعی است. این امر خود زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق پرخطر استان خواهد شد.

وی مهمترین شاخصه طرح توانمندسازی را توجه به دانش آموزان آسیب پذیر جامعه دانست و افزود: با همت اداره پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان، برای اولین بار در گشور، نقشه نقاط خطرپذیر خوزستان تعیین شد. این طرح به عنوان نقشه راه کلیه فعالیت های شورای هماهنگی در حوزه آموزش و پرورش عمل خواهد کرد.

لامی زاده در پایان یادآور شد: فعالیت در حوزه آسیب های اجتماعی مستلزم مشارکت فعال همه دستگاه های اجرایی علی الخصوص دستگاه های متولی امر فرهنگ در جامعه است. شورای هماهنگی تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای کمک به آموزش و پرورش استان در اجرای طرح توانمندسازی را بسیج خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز