توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین صورت گرفت؛

اجرای برنامه حفاظت از گونه های جانوری در معرض تهدید

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۴:۵۷:۰۶
کد خبر: ۶۷۲۶۵۲
اجرای برنامه حفاظت از گونه های جانوری در معرض تهدید
برنامه عملیاتی حفاظت از گ ونه‌ های جانوری در معرض تهدید با اولویت خرس قهوه‌ای توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "سیاوش شمسی پور" مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اعلام این خبر افزود: به منظور حفاظت از این پستاندار بزرگ جثه، اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با همکاری کارشناسان مرتبط، برنامه ای تحت عنوان مطالعه و بررسی گوشتخواران استان برای نخستین بار جهت حفاظت از یک گونه جانوری، برنامه راهبردی و بلندمدت تدوین کرده است.

شمسی پور همچنین افزود: در این برنامه ابتدا وضعیت گونه بررسی شده و تهدیدات آن شناسایی، طبقه بندی و درختی از مشکلات این گونه ترسیم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه گفت: یکی از بخش های مهم این برنامه، آموزش اقشار مختلف جامعه است که اجرای این بخش پس از شناسایی و تحلیل ذی¬نفعان و جوامع هدف، از تابستان سال جاری آغاز شده است.

وی همچنین اضافه کرد: آموزش شوراها و دهیاران روستاها با اولویت بالاتری در روند اجرا قرار گرفته است و یکی از سیاست های اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین بر این اساس است که برنامه حفاظت از خرس قهوه ای در استان، با استفاده  از مشارکت حداکثری جوامع محلی انجام شود.

شمسی پور در پایان گفت: خرس قهوه ای بزرگترین گونه گوشتخوار در طبیعت ایران و یکی از 8گونه خرس در دنیا بوده و دارای وسیع ترین پراکنش در بین سایر گونه های خانواده خرس ها می باشد واستان قزوین با توجه به قرار گرفتن در یک موقعیت اکوتونی و بینابینی، از طبیعت بسیار متنوعی برخوردار است. این تنوع و فراوانی در میان پستانداران به حدی است که حشره خور کوتوله 2گرمی(کوچکترین پستاندار دنیا) و خرس قهوه ای(بزرگترین پستاندار ایران) در گستره جغرافیایی استان قزوین مشاهده می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز