استاندار مرکزی:

جلسات شورای گفتگو را به جد پیگیری می کنیم

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۱۵:۵۷:۰۸
کد خبر: ۶۷۲۷۰۷
جلسات شورای گفتگو را به جد پیگیری می کنیم
استاندار مرکزی گفت: به منظور برطرف شدن مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را از مرکز به شهرستان ها منتقل خواهیم کرد.

 به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در جریان سفر به شهرستان محلات در نشستی با فعالان اقتصادی شهرستان، هماهنگی و همفکری در جلسات بین دولت و بخش خصوصی را عامل توسعه و رونق تولید دانست و شهرستان های دلیجان و محلات را دو قطب مهم اقتصادی استان خواند و گفت: شهرستان‌های محلات و دلیجان دو قطب مهم اقتصادی استان هستند و تولیدکنندگان و صنعتگران این دو شهر 10 ها هزار شغل ایجاد کرده و برای کشور ارزآوری نیز داشته اند که البته سهم شهرستان محلات با توجه به ظرفیت های آن بیشتر بوده است زیرا تنوع کارهای تولیدی در محلات بیشتر از دلیجان است و تحولات 20 سال گذشته در این منطقه بیشتر بر دوش بخش خصوصی بوده ولی آنچنان که نیاز این دو شهرستان در بخش زیرساخت‌ها بوده به آن توجه نشده است.

وی با گلایه از حضور کمرنگ مدیران کل دستگاه های دولتی و اجرایی در دو شهرستان، این معضل را باعث ایجاد ناهماهنگی هایی دانست و افزود: مدیران ارشد استان باید توجه ویژه و خاص تری را به شهرستان محلات و دلیجان داشته باشند. باید تعاملات جدید و مورد نیاز شهرستان ها برنامه ریزی شود و قول می‌دهم که هر 4 تا 5 هفته یک روز کامل را در شهرستان‌های محلات و دلیجان صرف کنم، در مدت حضورم در استان با توجه به دیدارهایی که انجام شد دانستم که هیچ کاری بهتر از این جوابگو نخواهد بود.

استاندار مرکزی در ادامه این نشست بروکراسی اداری را آفت تولید و باعث وقفه در این امر خواند و گفت: بروکراسی اداری در کشور موجب ایجاد مشکلاتی شده است و با توجه به صحبت های تنی چند از تولیدکنندگان متوجه شدم بسیاری از واحدهای صنعتی شهرستان نیز با مشکلاتی در این خصوص مواجه شده اند، لذا به منظور برطرف شدن این آفت، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان را به شهرستان‌ها منتقل خواهیم کرد و با حضور مدیران ارشد موارد کارشناسی شده را برای حل و فصل به این شورا وارد می‌کنیم، این بهترین شیوه برای حل این معضل است.

وی در ادامه افزود: باید جلسات شورای گفتگو را به جد پیگیری کنیم زیرا این نشست ها و گفتگوها مشکلات را برطرف خواهد کرد.

آقازاده همچنین در خصوص مشکلات مطرح شده توسط دیگر فعالان اقتصادی محلات گفت: جهت رونق تولید نیازمند ارتباط و تعامل بسیار با وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و در طرف دیگر بانک‌های عامل و دیگر دستگاه های اجرایی هستیم زیرا اکثر بانک‌ها علیرغم دولتی بودن همکاری مطلوبی را به عمل نمی آورند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مطروحه در این جلسه گفت: واگذاری زمین برای نمایشگاه دائمی گل و گیاه و مجتمع ماهیان زینتی شهرستان آغاز شده هرچند انجام این مهم نباید به درازا می‌کشید، در واقع امور مربوطه باید تسریع می شد. دولت موظف است زیر ساخت های زیربنایی ایجاد این دو مجتمع تولیدی را فراهم کرده و سرمایه گذاران نیز باید از این فرصت استفاده کنند، همچنین با مساعدت های انجام شده توسط تولیدکنندگان گل و گیاه و ادارات ذیربط، موضوع تامین آب برای بخش گل و کشاورزی و مجتمع های گلخانه ای انجام شده است.

استاندار مرکزی ضمن ابراز نگرانی از تعطیلی و غیر فعال بودن واحدهای سنگبری محلات، خاطرنشان کرد: مشکلات عدیده ای در بخش های تولیدی و کشاورزی و صنعت وجود دارد ولی من این قول را به شما می دهم تا قبل از پایان سال 96، در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با ایجاد یک فایل ویژه در فرمانداری و با حضور مدیران عامل بانک‌های کشور و فعالین اقتصادی موارد به صورت موردی بررسی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز