لزوم ایجاد موج بیداری و آگاه‌سازی در ملت‌های آزاده جهان

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۱۱:۰۴:۵۰
کد خبر: ۶۷۳۰۱۴
لزوم ایجاد موج بیداری و آگاه‌سازی در ملت‌های آزاده جهان
مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: تقویت رسانه‌های انقلابی باید منجر به شکل‌گیری رسانه تراز انقلاب شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان بسیج رسانه خراسان‌رضوی، عباس محمدیان در دیدار با حجت‌الاسلام ابراهیم معادی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه خراسان، با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف انقلاب اظهار داشت: در شرایطی قرار داریم که ابزارهای رسانه‌ای جای خود را در تحولات و کنش‌های سیاسی اجتماعی پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: فضای مجازی که در سال‌های اخیر گسترش و نفوذ زیادی در جوامع پیدا کرده، همچون تیغی دو لبه عمل می‌کند که اگر به‌درستی استفاده شود، بستر انتقال فرهنگ را فراهم کرده و استفاده نادرست از آن، موقعیت بهره‌مندی از آن را از بین می‌برد.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان این‌که انقلاب اسلامی با دستاوردهای فراوان باید جای خود را در فضای مجازی و رسانه‌ها پیدا کند، خاطرنشان کرد: ایجاد موج بیداری و آگاه‌سازی در ملت‌های آزاده جهان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید برای نسل امروز که کمتر با این مفاهیم آشنا و مأنوس هستند، بیان شود.

وی اضافه کرد: در این فضا، رسانه‌های متعددی شکل‌گرفته و فعالیت می‌کنند اما متأسفانه نتوانسته‌اند آن‌طور که شایسته نظام و انقلاب اسلامی است، ایفای نقش کنند، در برخی موارد شاهد روزمرگی و حرکت خطی هستیم که تأثیر عمیق و ماندگاری در ذهن مخاطبان ایجاد نمی‌کنند.

 

محمدیان گفت: تقویت این رسانه‌ها و نزدیک‌شدن به آرمان‌های انقلاب، نکته‌ای است که دغدغه‌مندان باید به آن ورود کرده و گفتمان اصیل انقلاب را با استفاده از این بستر به گوش جهانیان برسانند.

 

وی افزود: تقویت رسانه‌های انقلابی باید به شکل‌گیری رسانه تراز انقلاب منجر شود زیرا نگاه به رسانه علاوه بر ابزار انتقال پیام، نگاهی ایدئولوژیک است به این معنا که نفس ابزار انتقال پیام نیز در پذیرش محتوا از سوی مخاطب مؤثر است.

مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر، بر لزوم تبیین دستاوردها انقلاب اسلامی برای نسل سوم و چهارم انقلاب، خاطرنشان کرد: امروز شاهد رشد نسلی در جامعه هستیم که در معرض هجوم رسانه‌ای و فرهنگی قرار گرفته‌اند که اصل انقلاب و دستاوردهای آن را به چالش می‌کشد.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم دستاوردهای انقلاب را به‌درستی برای این نسل تبیین کنیم، اصل اساسی انقلاب را در ذهن آنان تثبیت و زمینه گسترش فرهنگی انقلابی را در این نسل فراهم کردیم.

 

نظر شما