به همت هیات ورزش های همگانی استان قزوین؛

جشنواره ورزش همگانی قزوین برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۱۴:۲۴:۲۸
کد خبر: ۶۷۳۱۵۰
جشنواره ورزش همگانی قزوین با حضور رییس فدراسیون ورزشهای همگانی و بیش از 2هزار نفر از خانواده ها در سالن ورزشی شهید بابایی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، به مناسبت فرا رسیدن ایام ا...دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جشنواره بزرگ ورزش همگانی قزوین با حضور امیر سرتیپ دکتر مجدآرا رییس فدراسیون ورزشهای همگانی کشورمان، موسوی فرماندار قزوین، علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، علیخانی بخشدار مرکزی قزوین، مسوولین استانی و بیش از 2هزارنفر از خانواده ها با شور و نشاط خاصی در سالن ورزشی شهید بابایی قزوین برگزار شد.

در این مراسم که به صورت مستقیم از سیمای مرکز قزوین پخش شد،امیر سرتیپ دکتر مجدآرا رییس فدراسیون ورزشهای همگانی کشورمان در این مراسم افزود: توسعه ورزش‌های همگانی در راستای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه از تاکیدات مسوولان بوده و در این راستا تلاش می کنیم این امر با رویکرد اخلاقی و فرهنگی ترویج شود.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا برنامه ها و فعالیت های مطلوبی اجرا و یا در دستور کار قرار گرفته است، تصرح کرد: در خصوص اشاعه ورزش‌های همگانی با رویکرد فرهنگی و اخلاقی اردوهای آموزشی را برای مربیان و مدرسان ورزش‌های همگانی سراسر کشور ترتیب دادیم که نتایج مطلوبی در پی داشت.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی به نقش ورزش‌های همگانی در بحث تربیتی و آموزشی و نیز پیشگیری اشاره کرد و متذکر شد: ارتقا سلامت عمومی نیازمند توجه و ترویج ورزش‌های همگانی بوده و تحقق این مهم از عوامل مهم کاهش معضلات اجتماعی از قبیل اعتیاد در جامعه است.

وی توسعه ورزش‌های همگانی را مستلزم برنامه‌ ریزی و بهره گیری از تمام ظرفیت های اجتماعی دانست و بیان داشت: باید فرهنگ ورزش همگانی در خانواده‌ها و بویژه نسل جوان نهادینه شود و در این خصوص تشویق و ترغیب برای مشارکت بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده در اولویت برنامه ها است.

مجدآرا با تاکید بر اینکه هم اکنون نیز ورزش‌های همگانی بیشترین آموزش، مشارکت خانواده‌ها و بالاترین میزان برنامه‌های تلویزیونی بعد از فوتبال را از آن خود کرده است، یادآور شد: بیشترین مخاطبان این ورزش مادران و بانوان هستند، بنابراین برای توسعه ورزش‌های همگانی در بین بانوان تلاش می‌شود.

وی با اشاره به ارتقا مشارکت عمومی به ورزش‌های همگانی طی سال های اخیر تصریح کرد: در حال حاضر جایگاه مطلوبی به لحاظ مشارکت های عمومی داریم، اما هدفگذاری این فدراسیون دستیابی به نرم و میانگین جهانی است.

رییس فدراسیون ورزشهای همگانی کشورمان در خاتمه به ضرورت فرهنگ‌ سازی و توسعه ورزش‌ های همگانی در مدارس تاکید کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان لازم است با تعامل و همکاری نهادی، باشگاه‌ ها در اختیار ورزشکاران ورزش های همگانی قرار گیرد تا همچنان شاهد تداوم رشد و توسعه این رشته در جامعه باشیم.

در ادامه علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ا...دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره ورزش همگانی را موجب شناخت بیشتر خانواده ها از ورزش همگانی و آشنایی با کمیته ها و زیرمجموعه های این هیات است و حضور حداکثری خانواده های محترم از این جشنواره، رسالت اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزشهای همگانی استان را به منظور برگزاری بیشتر این جشنواره ها را بیشتر می کند.

علایی مقدم در ادامه به تاثیر ورزش همگانی در توسعه ورزش قهرمانی اشاره کرد و افزود: بر طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، ورزش قهرمانی از دل ورزش همگانی به وجود می آید و این مهم موجب می گردد با برگزاری جشنواره های ورزش همگانی و استعدادیابی، در خصوص معرفی و شناخت استعدادهای خوب ورزشی اقدام های بیشتری صورت دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به موفقیت های ورزشکاران استان در میادین مهم جهانی و بین المللی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت و همکاری مسئولین ارشد استانی، ورزش و جوانان استان قزوین بتواند به جایگاههای والاتری دست یابد.

در ادامه، موسوی فرماندار قزوین، توسعه ورزش همگانی را موجب شور و نشاط اجتماعی دانست و از اهتمام فرمانداری قزوین به منظور توسعه بیش از پیش ورزش همگانی به منظور گسترش نشاط اجتماعی و پیشگیری از ناهنجاریهای اجتماعی خبر داد.

این مراسم، با برگزاری حرکات ورزشی کمیته های مختلف ورزش همگانی ادامه یافت که مورد توجه حاضرین و خانواده های حاضر در سالن ورزشی شهید بابایی قرار گرقت.

در بخش های مختلف این جشنواره، به قید قرعه به خانواده های حاضر جوایزی اهدا شد.

اداره 2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز