در مراسمی با حضور مسوولان استانی؛

از پیشکسوتان مبارزه با رژیم شاه تجلیل شد

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۱۵:۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۷۳۱۹۳
از پیشکسوتان مبارزه با رژیم شاه تجلیل شد
اعضای شورای شهر قزوین و جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی و انقلابی از پیشکسوتان مبارزه با رژیم ستم شاهی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، در این مراسم که با عنوان «یاد باد آن روزگاران» برگزار شد، رییس حوزه هنری قزوین به نقش برجسته مردم قزوین در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم این استان در حوادث مختلف پیش از انقلاب از جمله در حادثه هفت دی ماه سال57 به عنوان یکی از کانون های مبارزه در این حرکت عظیم سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی کردند.

علی هوشمند افزود: معرفت انقلابی مردم قزوین در سال های پیش از انقلاب اسلامی در پیروزی انقلاب بسیار تاثیرگذار بوده و شخصیت های بزرگی از بین این مردم در راه انقلاب به شهادت رسیده و ایثار کردند.

وی قدردانی از خدمات و فداکاری های این افراد را وظیفه ای لازم برای نسل های جدید دانست و افزود: این افراد سهم بزرگی در پیروزی های مختلف جمهوری اسلامی داشتند.

در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز با تقدیر از زحمات و تلاش‌های نیروهای انقلابی و مبارزان با رژیم ستم شاهی گفت: کشور ما در طول 40سال حاکمیت جمهوری اسلامی دوران سخت و مهم زیادی را از جمله دوره جنگ تحمیلی طی کرده تا امروز به دوران بالندگی خود رسیده است.

حسین خانعلی از مبارزان دوران ستم شاهی که سابقه6 سال حبس و شکنجه در زندان های رژیم پهلوی را داشته است در این مراسم با بیان خاطراتی از دوران شکنجه رژیم طاغوت گفت:در آن دوران حساس به محض پیروزی انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی آغاز شد و درگیری رزمندگان و مسوولان کشور در این جنگ هشت ساله موجب شد تا واقعیت های مبارزات و زندانیان سیاسی و تاریخچه مبارزات به هیچ وجه امکان طرح شدن نیابد و این در حالی بود که باید این قسمت از تاریخ سیاسی کشور بیش از سایر دوره ها برای نسل جوان شناسانده و معرفی شود.

این مبارز انقلابی افزود: اگر تاریخ و وضعیت مبارزات پیش از انقلاب در همان دوران شروع نظام جمهوری اسلامی تبیین شده بود امروز نسل جوان ما با درکی عمیق تر، انتقادات کمتری نسبت به نظام و انقلاب داشت چرا که بیشتر این نارضایتی ها ناشی از آگاهی کم آنها از شرایط پیش از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در آن مقطع زمانی بهترین و نخبه ترین چهره های علمی و مذهبی زندان های رژیم پهلوی را تجربه کردند گفت: زندان رژیم شاه دانشگاهی به مراتب بزرگتر از کل دانشگاه های ایران بود.

در این مراسم یوسف باروتی نیز به بیان خاطرات دوران مبارزه خود در قزوین پرداخت.

پخش فیلم زندگی مرحوم آیت الله باریک بین همچنین خاطره گویی چهار مبارز قزوینی(حسین آقا علیخانی، مجتبی قائد امینی، علی سلیمی و محمد صادق سجادیان) از دیگر بخش های این مراسم بود.

در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام مجتبی قائد امینی (مشاور استاندار در امور روحانیون)، اکبر اسکندنژاد (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت الاسلام محمد باریک، حجت الاسلام علی (قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی)، حکمت اله داوودی (رییس شورای اسلامی شهر قزوین)، مریم بیدخام (مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری)، حجت الاسلام حسین آقا علیخانی: از ۴پیشکسوت مبارز زندانی رژیم ستم شاهی، کاظم شکوهی، غلامحسین درافشانی، محمد جواد ربانی و رضا شالی تجلیل به عمل آمد.

این برنامه با همکاری حوزه هنری، شورای اسلامی شهر قزوین، شهرداری قزوین برگزار شد.

 

 

 

نظر شما