استاندار خراسان رضوی:

از جمله ثروت های اصلی جامعه، ظرفیت های دانایی و نخبگان هستند

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۱:۵۴:۳۸
کد خبر: ۶۷۴۱۲۴
از جمله ثروت های اصلی جامعه، ظرفیت های دانایی و نخبگان 
هستند
با حضور استاندار خراسان رضوی و طی مراسمی از 25 نفر از نخبگان و استعدادهای برتر استان با اهدای هدایای یادبود تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در آیین تکریم و تجلیل از نخبگان و استعدادهای برتر استان و نشست صمیمی با آنان گفت: ثروت اصلی جامعه ما ظرفیت های دانایی و نخبگان هستند که باید بتوانیم برای توسعه جامعه به خوبی از این ظرفیت بهره گیریم .

وی افزود: ثروت ما پول ، امکانات و خاک و سنگ نیست بلکه دانایی و دانش جوانانی است که باید به عرصه عمل در آید .

 استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مدیر هوشمند هم کسی است که نخبگان جامعه خود و ظرفیت های آنها را بشناسد و از این توان ارزشمند به خوبی در همه عرصه بهره ببرد.

 رشیدیان با اشاره به شناسایی بیش از 1400 نخبه در استان افزود : چهره های برجسته علمی و دانشی در استان بسیار بیش از این هاست اما باید با شناسایی و معرفی آنها ،الگوها و نمونه های خوبی را به جامعه معرفی کنیم .

وی با بیان اینکه امروز نسل جوان و نوجوان ما هنرمندان و ورزشکاران را به خوبی می شناسند، گفت: اما شناخت آنان از چهره های نخبه و برجسته علمی و شخصیت هایی که جزو شاخص های علمی یک درصد جهانی هستند بسیار ناچیز و یا صفر است .

 استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای معرفی این شخصیت ها به جامعه امسال همزمان در ایام الله دهه فجر دو برنامه متفاوت با سال های قبل در استان برگزار می شود که یکی از آنها در حوزه فرهنگ و ادب است .

رشیدیان با اشاره به اهمیت فرهنگ و ادب در هویت جامعه گفت : بدون آن یک جامعه هیچ ندارد و در تعامل با سایر هویت های بین المللی فاقد تاریخ ، هویت وشخصیت است .

 وی با تاکید بر اینکه ما بزرگانی چون حکیم ابوالقاسم فردوسی ، عمر خیام و عطار نیشابور را داریم ، افزود : اما اگر روزآمد نشود و داشته های خود را به خوبی به نسل جدید معرفی نکنیم از درون تهی شده و در تعامل با فرهنگ های دیگر دچار شکست و فروپاشی می شویم .

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در استان فرهیختگان و بزرگان بسیاری در حوزه فرهنگ ، ادب و هنر از گذشته تا امروز داریم گفت: باید ضمن معرفی مفاخر دیروز و امروز به جامعه از ظرفیت های فرهنگی و هنری امروز هم به خوبی در اتصال و ارتباط بین نسلی و انسجام بیشتر در جامعه بهره گرفت و در این نخستین گام برنامه ای ویژه برای قدردانی از نخبگان فرهنگ و ادب و هنر در این ایام در استان 18 بهمن ماه برگزار می شود.

وی قدردانی از دانشمندان و نخبگان علمی و دانشی استان را در این راستا برنامه دیگری دانست که در 21 بهمن ماه در قالب جایزه ویژه علمی رضوی امسال در سطح استانی برگزار می شود.

رشیدیان با بیان اینکه از سال آینده تلاش می شود این جایزه در سطح ملی و به مرور به حوزه بین المللی گسترده شود، افزود: این اقدام در راستای معرفی و شناساندن افتخارات و الگوهای برتر علمی به نسل جدید و جامعه است .

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ایام الله دهه فجر گفت: این زمان فقط فرصتی برای جشن ها و تکرار مکررات نیست بلکه به ما یادآوری می کند که این ملت با ایمان به خدا و خداوباوری و اتکا بر شعار "ما می توانیم" مورد تاکید امام راحل (ره) ، برای حرکت خود انگیزه ای جدی یافت.

استاندار تصریح کرد : انقلاب اسلامی این برکت را برای ما داشت که موجب حرکت ما به سمت توسعه و پیشرفت و تحقق شعار "ما می توانیم " در همه حوزه ها اعم از علمی ، صنعتی و اقتصادی شد.

وی با بیان اینکه باید به ارزش هایی که امام (ره) در جامعه ایرانی متحول کرد توجه جدی شود ، گفت : زمانی کارگر بودن و ساختن را یک وجهه منفی جلوه می دادند اما امروز یک مزیت و افتخار است باید این ارزش ها را به خود یادآوری کنیم .

 وی افزود : بیش از همه باید به خود یادآوری کنیم که مسئولیت ها برای همه ما فرصتی برای خدمت است نه طعمه ای برای اندوختن ثروت و قدرت و غیره .

رشیدیان اظهار کرد : اگر همه به مسئولیت چنین نگرشی داشته باشیم رقابت های انتخاباتی ، رقابت برای قدرت نمی شود بلکه برای ارائه طرح های بهتر به منظور  سرعت بخشیدن به رشد و تعالی کشور خواهد شد و در این صورت دیگر برخوردها تخریبی نبوده بلکه سازنده می شود.

وی با بیان اینکه مبنای  انقلاب فرهنگی است ، ابراز امیدواری کرد : همه با هدف خدمت بیشتر و ارائه ظرفیت های بهتر برای ظهور استعدادهای جوانان گام برداشته و از توان علمی و دانشی این نسل برای حل مسائل و ارتقا راهکارهای قبلی و نوآوری و بهبود جامعه بهره ببریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در این استان یک هزار و 116 تشکل غیر دولتی فعالیت می کنند که 622 مورد از آنها در  چهار سال اخیر ایجاد شده است.

سید جواد حسینی افزود: برنامه دولت تدبیر و امید سپردن هر چه بیشتر امور به تشکل های توانمند و کوچک تر کردن دولت است.

وی اضافه کرد: در خراسان رضوی تشکل های مردمی مختلفی را راه اندازی کرده ایم و در کنار آن از مدیران دستگاه های اجرایی هم خواسته شده تا از انرژی و استعداد جوانان نخبه در عرصه های گوناگون استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در پارک علم و فناوری خراسان رضوی 160 شرکت دانش بنیان با حضور نزدیک به پنج هزار جوان و مبتکر، 350 محصول صادراتی تولید می کنند.

حسینی ادامه داد: مبنای تصمیم گیری های مدیران و مسئولان هر چه بر تحقیق و پژوهش بیشتر استوار باشد تصمیم گیری های بهتری گرفته می شود که بر این مهم تاکید داریم

 

نظر شما