مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی:

انتقال خون خراسان رضوی سه تا ۶ برابر ظرفیت خود خون تولید می کند

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۳:۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۷۴۲۰۶
انتقال خون خراسان رضوی سه تا ۶ برابر ظرفیت خود خون تولید می کند
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: این استان رتبه سوم کشور در تولید خون داشته و این اداره کل هم اکنون سه تا 6 برابر ظرفیت خود خون تولید می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر حمید رضا اسلامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ظرفیت تولید خون در این استان بر اساس بودجه، تعداد کارکنان و امکانات موجود 60 هزار کیسه خون است در حالی که پارسال 332 هزار کیسه خون در استان تولید شد.

وی تعداد کارکنان انتقال خون در این استان را 300 نفر ذکر کرد و گفت: این اداره کل تامین خون 58 بیمارستان در استان را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: تولید خون، اقدام حیاتی و یکی از رسالت های خطیر به شمار می رود به طوریکه از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی خود به فراورده های خونی نیاز پیدا می کند.

اسلامی افزود: با وجود دستاوردهای بزرگ پزشکی، سازمان انتقال خون از توجه کمتری در سالهای گذشته برخوردار بوده بطوریکه انتقال خون استان خراسان رضوی هم اکنون هشت میلیارد ریال بابت لوزام پزشکی و هزینه های جانبی خون گیری به شرکت های پیمانکار بدهکار است.

وی با بیان اینکه ساختمان اداری انتقال خون خراسان رضوی استیجاری است، ادامه داد: احداث ساختمان اداری این اداره در خیابان سناباد مشهد طی هشت سال گذشته از پیشرفت 35 درصدی برخوردار بوده و تکمیل آن نیازمند 200 میلیارد ریال است.

وی گفت: این ساختمان توسط اداره مسکن و شهرسازی استان در حال ساخت است و بودجه آن نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز