مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خبر داد؛

آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در قالب سامانه کارآ

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۳:۴۴:۲۹
کد خبر: ۶۷۴۲۴۸
آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در قالب سامانه کارآ
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از آغاز پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در قالب سامانه کارآ به افراد ثبت نام کرده در این سامانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "مسعود بابایی" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در بیستمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که به ریاست معاون اقتصادی استاندار قزوین و با حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی استان و بانکها در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد با اعلام این خبر گفت: به منظور اجرای دو طرح " اشتغال فراگیر " و " اشتغال روستایی" سامانه‌ ای مشترک به عنوان "کارا" راه‌ اندازی شده که در دسترس سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در قالب این سامانه به متقاضیان آغاز می شود.

وی افزود: آئین‌نامه اشتغال فراگیر را به تمام دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران ابلاغ کردیم تا نسبت به معرفی طرح‌ ها شامل رسته کشاورزی، حوزه صنعت، صنایع دستی، صنایع غذایی و فرآوری محصولات کشاورزی، اقدام کرده و این طرح‌ها را به بانک‌ ها معرفی کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: البته اولویت پرداخت این تسهیلات شرکت‌ های تعاونی و خصوصی، طرح‌ های اولویت ‌دار مناطق روستایی می باشد و براساس تصمیم‌ گیری شاغلین ادارات و دستگاه‌ های مختلف از این تسهیلات ممنوع هستند و با شناسایی و بررسی دقیق طرح‌ ها و متقاضیان بیکار معرفی افراد متقاضی به بانک‌ ها انجام می‌ شود.

بابایی گفت: شاخص محرومیت مناطق روستایی در کنار سهم بیکاری هر منطقه از عوامل و عناصر اصلی در معرفی و بررسی طرح‌های روستایی برای بهره‌ مندی از این تسهیلات می باشد و قرار شده است با ارائه طرح از سوی متقاضیان به دستگاه‌ های بخشی ثبت این طرح‌ها در سامانه و ارائه کد رهگیری به همت دستگاه بخشی انجام شده تا با بررسی‌های دقیق مجوز لازم برای معرفی طرح‌ ها به بانک‌ های عامل انجام شود.

وی با بیان اینکه در بخش اشتغال فراگیر علاوه بر بحث مداخلات توسعه‌ای ارائه تسهیلات همراه با یارانه نیز در نظر گرفته شده است، افزود: در طرح اشتغال روستایی تسهیلات یارانه ای مناسبی پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین  با بیان اینکه تسهیلات توسعه اشتغال روستایی سه دسته است که نوع نخست آن برای شهرهای زیر 10هزار نفر و نواحی صنعتی است، اضافه کرد: این بخش از تسهیلات گیرندگان مشمول سود 10درصدی  شده و  برای مناطق روستایی معمولی نیز نرخ سود 6درصدی و برای مناطق روستایی و عشایری مرزی نرخ سود 4 درصدی در نظر گرفته شده است.

وی سهم استان قزوین را در قالب رسته‌ های منتخب شغلی 8هزار و 500مورد اعلام کرد و گفت: همچنین سهم استان از محل صندوق توسعه ملی 263میلیارد تومان است که از این مبلغ 100میلیارد تومان آن اختصاص یافته است که 30درصد آن به صورت متمرکز و براساس عملکرد استان‌ها تخصیص پیدا خواهد کرد.

کار2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز