مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:

سروده های انقلابی مهمترین ابزار انتقال پیام انقلاب هستند/ شاعران بومی سرای لرستانی در کشور استثنا هستد

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۲۳:۳۳:۴۲
کد خبر: ۶۷۴۸۰۹
سروده های انقلابی مهمترین  ابزار انتقال پیام انقلاب هستند/ شاعران بومی سرای لرستانی در کشور استثنا هستد
حجت الاسلام حمید رضا حنان گفت : سروده های انقلابی در قالب شعر مهمترین ابزار انتقال پیام انقلاب هستند .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛حجت الاسلام حمید رضا حنان درآغاز اولین همایش شعر "فجر فاطمی " که با حضور شاعران مطرح خرم آباد در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری استان برگزار شد ه بود ، ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروز انقلاب اسلامی ،اظهار کرد : همچنان که مستحضر هستید انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) و به پشتوانه ی مردم و با هدف تحقق استقلال سیاسی ، استقلال فرهنگی و استقلال اقتصادی به پیروزی رسید .

وی افزود : رهبر معظم انقلاب معظم انقلاب بارها فرموده اند که «هنوز به اهداف مطلوب نرسیده ایم»  و حال این سوال پیش و که دلیل آن چسیت ؟ در پاسخ باید گفت که مقوله ی زمان ، علم و عقلانیت در رسیدن به اهداف بسیار مهم است و ما تقریبا یک دهه است که به طور جدی به دنبال تحقق اهداف اقتصادی انقلاب با محوریت اقتصاد مقاومتی هستیم

حنان  ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه ، به ذکر روایتی از حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و تصریح کرد : ایشان در پاسخ به این سوال که چه دلیلی بر شایستگی حضرت علی (ع) برای امامت و رهبری جامعه ی اسلام بعد از پیامبر اکرم (ص) وجود دارد ، می فرمایند که « من تعجب می کنم که چگونه فراموش کرده اید پدرم بارها و بارها می گفت بهترین کسی که بعد از خود ،  او را به عنوان رهبر و امام می شناسم علی است » .

وی یادآورشد : در ادامه ی این روایت آمده است که حضرت زهرا (س) در پاسخ به این سوال که چرا حضرت علی (ع) برای احقاق حق خود برنخواست ، فرموده اند که « مثل امامت مثل کعبه است و مردم به دور کعبه طواف می کنند و نه کعبه به دور مردم ، اگر حق به صاحبش سپرده می شد امروز با مشکل مواجه نبودیم » .

وی   به اهمیت شعردر تاریخ تحولات بشر پرداخت وخاطر نشان کرد : به عنوان نمونه سروده های اوایل انقلاب بیشترین اهمیت و تاثیر را در تشویق مردم داشت و هنوز هم این اشعارهمچون نسیمی تازه بر روح آدمی می وزد .

حنان بیان کرد : شاعران لرستانی و به خصوص شعرایی که به زبان بومی شعر می سرایند در کشور استثنا هستد .

لازم به ذکر است که اولین همایش شعر "فجر فاطمی " به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر و ادب خرم آباد و با همکاری امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان و اداره کل کانون پرورش فکری لرستان ، صبح امروز با حضور شاعران مطرح خرم آباد ، برگزار شد .  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز