استاندار مرکزی:

استقرار واحد تولیدی رنو اقتصاد استان را پویا می کند

۱۳۹۶/۱۱/۲۰ - ۱۱:۰۹:۰۱
کد خبر: ۶۷۴۹۰۴
استقرار واحد تولیدی رنو اقتصاد استان را پویا می کند
استاندار مرکزی خواستار استقرار کارخانه رنو در استان مرکزی شد.

به گزارش برنا از اراک، «سید علی آقازاده»، استاندار مرکزی، در هفتادمین نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استقرار کارخانه رنو در استان مرکزی گفت:  استقرار واحد تولیدی رنو در استان مرکزی ضمن ایجاد شمار زیادی اشتغال پایدار، نقش مهمی در پویایی اقتصادی استان دارد.

وی تصریح کرد: با وجود همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد عملکرد دولت در استان مرکزی و کشور هرسال بهبود یافته است و این نشان از تحقق اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی توسط مسئولان و دولتمردان است.

در این نشست مشکلات هفت صنعت بزرگ استان مرکزی و درخواست‌های ذیل لازم جهت تصمیم گیری در حضور وزیر صنعت و هیات همراه مطرح شد:

در خصوص شرکت واگن پارس درخواست‌هایی همچون اعطای دوره تنفس ٢ ساله به بدهی‌های معوقه تامین‌اجتماعی و بدهی‌مالیاتی شرکت و تقسط ٥ ساله بدهی، رفع محدودیت‌ها و اقدامات اجرایی علیه شرکت ناشی از مطالبات معوقات تامین‌اجتماعی و مالیاتی، رسیدگی به موضوع تهاتر مطالبات شرکت واگن پارس از دولت بابت لغو قرارداد صادرات واگن پارس به کشور کوبا با بدهی‌های مالیاتی و تامین اجتماعی حداکثر ظرف ٦ ماه اول سال ٩٧، پرداخت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای خریداران تولیدات شرکت واگن پارس، استمهال بدهی‌های بانکی شرکت با اعمال ٢ سال تنفس و تقسیط ٥ ساله، تعیین تکلیف موضوع واگذاری سهام شرکت به یکی از مجموعه‌های ایدرو یا مپنا و با توجه به مصوبه شورای اقتصادی مبنی بر تامین ٢ هزار دستگاه واگن مترو توسط مجموعه ایدرو و سپردن ٦٠٠ دستکاه به واگن پارس با ترک تشریفات مناقصه مطرح شد.

در خصوص شرکت ماشین‌سازی اجرای مصوبه ٥٠٠ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش با عاملیت بانک ملت، افزایش تعرفه تعدادی از کالاهای وارداتی که مشابه آن در ماشین‌سازی تولید می‌شود و تسریع در وصول مطالبات ٨٢ میلیارد تومانی شرکت ماشین‌سازی از وزارت نیرو و نفت درخواست شد.

پیگیری جهت بخشودگی جرائم تاخیر تامین اجتماعی، تغییر نام کارت بازرگانی از مدیران قدیم به مدیران جدید بدون لزوم طی فرایند صدور کارت بازرگانی، پرداخت تسهیلات ریالی تا سقف ٣٠٠ میلیارد ریال، اعطای تسهیلات lc تا سقف ٣٠٠ میلیارد ریال، انجام افتتاح اعتباری اسنادی تا سقف ٢٠ میلیون یورو به درخواست شرکت و اعطای ضمانت نامه ارزی ٢٠ میلیون یورو به عنوان درخواست‌های شرکت آذرآب مطرح شد.

به منظور رفع مشکلات شرکت کمباین‌سازی پرداخت مطالبات شرکت ازسوی دولت به میزان ٢٤ میلیارد ریال بابت یارانه پرداختی به کمباین‌های تولیدی در سال‌های ٨٢ تا ٨٥، پیگیری اجرایی شدن طرح جایگزینی کمباین‌های فرسوده، تسریع و تسهیل در پرداخت وام کشاورزان خرید کمباین از مسئولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست شد.

در خصوص رفع چالش‌های شرکت هپکو نیز پیگیری مصوبات صورت گرفته برای شرکت همچون واردات ماشین‌آلات راهسازی و معدنی که دارای تولید داخلی است، تمدید قرارداد سازمان همیاری شهرداری و دهیاری‌های کشور جهت تکمیل تولید ٤٠٠ دستگاه لودر و بکهو لودر، بخشودگی جرائم قراردادی، اقدام نسبت به تحویل‌گیری دستگاه‌های آماده شده در شرکت هپکو توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها و تامین نقدینگی مورد نیاز برای دستگاه‌های باقیمانده توسط سازمان مذکور درخواست شد.

همچنین درخواست شد به منظور اجرایی شدن توافق‌نامه وزرای صنعت، اقتصاد و کشور جهت تولید سه هزار دستگاه ماشین‌آلات توسط هپکو سازمان برنامه و بودجه عملیاتی شدن پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی و ستاد بحران کشور و بررسی راهکار نهایی جهت عقد قرارداد ارائه کند.

در خصوص شرکت هپکو همچنین اقدام سازمان خصوصی‌سازی جهت انتصاب مدیر اجرایی کارخانه با هماهنگی سهامدار فعلی، اقدام سازمان خصوصی‌سازی نسبت به تعیین‌تکلیف مالک جدید براساس اهلیت‌سنجی و اقدام جهت در نظرگرفتن بیش‌بینی‌های لازم برای پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل برای ماه‌های آتی حداقل تا شش ماه را در خواست شد.

در ادامه این نشست پیگیری جهت خروج شرکت نورد و لوله صفا و کارخانجات نورد و پروفیل ساوه از لیست سیاه بانک مرکزی به عنوان مشکل عمده این دو واحد صنعتی و همکاری جهت صدور کارت بازرگانی و پرداخت ٣٠ میلیارد تومان وام برای شرکت مقره‌سازی مطرح شد.

نظر شما