شهردار نوخندان:

ظرفیتهای گردشگری و معادن نوخندان نیازمند برنامه ریزی است

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۱۱:۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۷۶۱۴۶
شهردار نوخندان با اشاره به ظرفیتهای گردشگری، معدن و دامپروری این شهر تاکید کرد: به دنبال جذب سرمایه گذاریهای مشارکتی و ایجاد درآمدهای پایدار در این حوزه به منظور کمک ارتقاء حوزه مدیریت شهری هستیم.

 فرخ جوادپور در گفتگو با خبرنگار برنا در نوخندان گفت: شهر نوخندان با حدود 3 هزار نفر جمعیت و حدود 250 هکتار وسعت شهری و بیش از نیم قرن از تاسیس شهرداری در آن یکی از شهرهای تاریخی استان است که در فاصله ای حدود 270 کیلومتر از شهر مشهد قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم توجه سرمایه گذاران به نوخندان به عنوان یک فرصت مطلوب در حوزه گردشگری، عنوان افزود: پارک ملی تندوره، تفرجگاه های چهلمیر و چرلاق، تپه نادری، بازار تاریخی، حمام و خانه های قدیمی، مقبره عبدالکریم شهرستانی جاذبه هایی است که می توان با ایجاد زیرساختهای مناسب، یکی از کانونهای گردشگری برای هم میهنان از اقصی نقاط کشور به ویژه به عنوان یک سفر کوتاه 3 روزه به مناطق زیبای شمال شرقی خراسان رضوی در شهرهای شهرستانهای کلات، درگز، قوچان و چناران برای هم استانی های عزیزمان باشد.

شهردار نوخندان بااشاره به باغات سرسبز این منطقه، ادامه داد: مردم این شهر غالبا به شغل کشاورزی ، باغداری و دامداری مشغول اند و حدود 30 نوع انگور با کیفیت در تاکستانهای این شهر تولید می شود.

وی به مراتع مملوء از گیاهان دارویی این شهر اشاره و عنوان کرد: گوشت استحصالی از دام های این منطقه به دلیل نوع دام پروری و مراتع موجود از کیفیت ویژه ای برخوردار است که به دلیل نبود یک کشتارگاه صنعتی و امکان استحصال و بسته بندی و انتقال آن، بسیاری از دام ها به صورت زنده به استانهای دیگر فروخته می شود.

جواد پور با اشاره به توان سازمان همیاری در حوزه صنعت کشتارگاه،  عنوان کرد: خدمات ذبح در کشتارگاه نوخندان تنها برای تعدادمحدود فروشگاه های شهر انجام می شود که قطعا ایجاد مشارکتی یک کشتارگاه صنعتی یا شعبه ای از موسسه صنعتی گوشت تحت پوشش سازمان همیاری در نوخندان و همچنین برنامه ریزی راه کاری برای تامین خوراک دام و خدمات رسانی به دامداران می تواند از خروج این ظرفیت دامی مطلوب به دیگر استانها جلوگیری کند و منافع خوبی برای تولیدکنندگان بومی و همچنین درآمد پایداری برای شهرداری ها به دنبال داشته باشد.

وی به تولید روزانه 40 تن شیر در شهرستان درگز و جمع آوری آن در شهر نوخندان اشاره و عنوان کرد: با توجه به کیفیت بالای شیر این منطقه در حوزه صنایع تبدیلی لبنی نیز می توان با ایجاد واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی در این بخش از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال و بهره وری بیشتر استفاده کرد.

شهردار نوخندان با اشاره به وجود معادن غنی از انواع سنگ های معدنی شناسایی نشده در ارتفاعات منطقه درگز، عنوان کرد: متاسفانه مطالعه چندانی در این بخش صورت نگرفته که باتوجه وجود گمرک و امکان صادرات، می توان با شناسایی این معادن و تدوین سازوکارهای مشارکتی برای 4 شهرداری تحت پوشش این شهرستان، برای استفاده از این ظرفیت در جهت ایجاد درآمد های پایدار برای شهرداری های منطقه  استفاده کرد.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیتی شهرداریها متنوع است عنوان کرد: شهرداریهای برای موثر بودن در تمامی حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به ویژه ارائه خدمات شهری نیاز به حرکت به سوی درآمدهای پایدار دارند که سازمان همیاری شهرداری های استان می تواند در این راستا به مدد بخش مدیریت شهری در شهرهای کم برخوردار بیاید.

جواد پور بیان کرد: در سالهای اخیر با تزریق نیروهای جوان و تحصیل کرده به بدنه شهرداری و حمایت خوب شورای شهر نوخندان، برنامه ریزیهای خوبی را برای استفاده از تمامی ظرفیتهای تاریخی، گردشگری و اقتصادی منطقه در دستور کار داریم که امیدواریم، همیاری و کمک نهادهای تاثیر گذار رادر تحقق این اهداف داشته باشیم که قطعا کمک به بهبود عملکرد شهرداری در این حوزه ها نشاط و پویایی و رضایتمندی را در تمام حوزه ها ایجاد خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز