واکسیناسیون رایگان ۱.۴ میلیون راس دام علیه تب برفکی در کرمانشاه

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۱۴:۴۲:۱۸
کد خبر: ۶۷۶۷۹۶
واکسیناسیون رایگان ۱.۴ میلیون راس دام علیه تب برفکی در کرمانشاه
۱.۴ میلیون راس دام عشایر استان کرمانشاه تا آخر اسفند امسال واکسیناسیون رایگان خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر مجید همتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: کار مایه‌کوبی رایگان جمعیت دام سبک عشایرخارج استان کرمانشاه علیه بیماری تب برفکی که هم اکنون در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان ساکن هستند، تا آخر اسفند انجام می‌شود.

وی افزود: این فاز از واکسیناسیون از ۱۲ بهمن ماه جاری شروع شده و پنج اکیپ عملیاتی مایه کوب دامپزشکی به همین منظور به مناطق ایلام، خوزستان و لرستان جهت واکسیناسیون رایگان دام سبک علیه تب برفکی اعزام شده‌اند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی ما بر این است که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰  هزار راس دام سبک عشایر استان کرمانشاه را که در استان‌های مذکور استقرار دارند مایه‌کوبی کنیم.

همتی ادامه داد: در مجموع با احتساب کل جمعیت دام‌های عشایر در داخل و خارج استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک عشایری استان کرمانشاه تا آخر اسفندماه بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر انجام واکسیناسیون، به مناسبت ایام مبارک دهه فجر ویزیت و درمان رایگان دام به مدت چهار روز در این مناطق انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز