امروز در خرم آباد؛

معرفی برگزیدگان دومین جشنواره ی ملی شعر آیات

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۴:۰۸:۲۷
کد خبر: ۶۷۷۳۱۷
معرفی برگزیدگان دومین جشنواره ی ملی شعر آیات
آیین اختتامیه ی دومین جشنواره ی ملی شعر آیات پیش از ظهر امروز برگزار و از برگزیدگان جشنواره در بخش های مختلف تجلیل شد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ، آئین اختتامیه جشنواره ملی «شعر آیات» به میزبانی استان لرستان از صبح امروز چهارشنبه، ۲۵ بهمن با حضور نفرات برگزیده جشنواره و هنر دوستان هماستانی در محل تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم اباد  آغاز به‌کار کرد.

این جشنواره در بخش شعر کلاسیک، شعر نو، بخش ویژه سوره مبارکه «واقعه» بخش زبانهای بومی رایج کشور، ترکی، کردی و عربی و در بخش جنبی شامل زبان و لهجه‌های رایج استان، لکی، لری و بختیاری برگزار شده است.

با فراخوان این جشنواره ملی حدود ۴۰۰ شاعر از ٣٠ استان کشور، دو هزار و ۵۰۰ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که آثار رسیده به دبیرخانه توسط داوران ملی در رشته‌های مختلف جشنواره، داوری شد و از میان ۲۵۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره حدود ۱۵۰۰ اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند که از این تعداد ۳۱ اثر به‌عنوان آثار برگزیده جشنواره انتخاب شدند.

معرفی ۳۱ برگزیده جشنواره ملی شعر آیات

بنا بر این گزارش، برای انجام داوری آثار ارسالی از ۹ تن از داوران برجسته کشور در حوزه ادبیات و شعر بهره گرفته شد که بنا بر رای و نظر داوران جشنواره در مرحله دوم داوری در رشته شعر کلاسیک آثار شاعران علی‎رضا رجبعلی‌زاده کاشانی، ابراهیم قبله آرباطان، حمیده رضایی قمی، مصطفی توفیقی، محدثه الماسی بردمیلی، دادیار حامدی، اسماعیل محمدپور و اعظم‌السادات حسینیان از سوی هیئت داوران به‌عنوان هشت شاعر برگزیده معرفی شدند.

در رشته شعر نو نیز آثار شاعران معصومه‌سادات شاکری، غلام امینی دومشهری، پیام جهانگیری کیوی، علی‌اکبر جعفرزاده باغان، اکبر آزادپور، نیلوفر شاطری، نرگس میرفیضی و سیدیوسف صالحی به‌عنوان هشت شاعر برگزیده معرفی شدند و در بخش ویژه شعر سوره مبارکه «واقعه»، هیئت داوران اثر عالیه مهرابی را به‌عنوان اثر برتر برگزیدند.

همچنین در بخش شعر به زبان عربی عماد آل‌کثیری، یوسف شرهانی و امجد عبدالحسین مزرعی به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند و در بخش شعر ترکی نیز اشعاری از شاعران ترک زبان، حسنعلی حیدری القناب، کاظم نظری‌بقا و رحمت‌الله خداکرمی و در شعر زبان کردی، اشعاری از شاعران کرد زبان کشورمان محمدرضا همت‌یار، حسین خزائی و امجد ویسی به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

در بخش زبان و گویشهای بومی لرستان نیز، رضا حسنوند، حشمتالله خالقی، خاطره‌خاتون جلدانی، اسدالله آزادبخت و محمد ده کیانی به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز