"حجة الاسلام حنان "

کیفیت شکل دهی نهاد های مدنی و ساختار روابط اجتماعی باید بر اساس آموزه های دینی باشد

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۴:۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۷۷۳۲۲
کیفیت شکل دهی نهاد های مدنی و ساختار روابط اجتماعی باید بر اساس آموزه های دینی باشد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت : قرآن سند افتخار و مایه ی سربلندی ما مسلمانهاست.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ، حجت الاسلام حمید رضا حنان که امروزچهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی «شعر آیات» به میزبانی استان لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب اظهار کرد:  آنجایی که بحث از برخورد تجدد و دین مطرح می شود شاهد هستیم که آیات قرآن نه تنها به تقابل برنخواسته بلکه همواره در این خصوص پاسخگو بوده و این در حالی است که کتب تحریف شده ی سایر ادیان همچون انجیل و تورات در این خصوص نمی توانند پاسخگو باشند .

وی با تاکید بر این موضوع که در تمام آیات قرآن کریم تقابلی با علوم روز وجود ندارد ، افزود : قرآن یک راه روشن پیش روی دانشمندان علوم مختلف به خصوص علوم تجربی است و برای تمام سوالات و نیازمندی های به روز علوم مختلف راهکار و راه حل ارائه می کند .

حجت السلام حنان تصریح کرد : از همین روی و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های قرآن کریم ، باید تاکید کرد که راه حل نجات بشریت تشکیل جامعه ی قرآنی است و تنها راهی که می تواند به تعالی و کمال الهی بشر منجر شود ، اتکا به قرآن و آموزه های قرآنی است .

وی یادآورشد : جامعه ی قرآنی ویژگی ها و شاخصه های دارد که پیش از آنکه وصف افراد به صورت فردی باشد ، وصف روابط اجتماعی است و ما امروز بر این باوریم که ساختار روابط اجتماعی و مراکز مدنی باید بر اساس آموزه های دینی شکل بگیرد .

حجت السلام حنان خاطر نشان کرد : کیفیت شکل دهی نهاد های مدنی و ساختار روابط اجتماعی باید بر اساس آموزه های دینی باشد و این همان دموکراسی دینی است که در پیام ائمه معصومین  و اندیشه ها و فرمایشات امام راحل و رهبری(مدالظله العالی ) بر این مهم تاکید شده و جایگاه ویژه ی مردم در جامعه ی دینی و قرآنی را مشخص می کند .

وی  تکثر اندیشه ها و افکار را دومین شاخصه ی جامعه ی قرآنی دانست و بیان کرد : مهمترین شاخصه بعد از روابط اجتماعی بر اساس آموزه های قرآنی و دینی ، تکثر افکار و اندیشه هاست که در قرآن کریم بارها به آن تاکید شده و ما نمی توانیم در حوزه ی اندیشه و تفکر ، از افراد جامعه بخواهیم تا بر اساس یک روش اندیشه کنند و در یک مسیر بیندیشند .

حجت السلام حنان  در پایان ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در دومین جشنواره ی ملی شعر آیات ، تاکید کرد : حضور گسترده ی شاعران استان های مختلف کشور در این جشنواره و استقبال گسترده ی صورت گرفته از این رویداد ، نشان دهنده ی ظرفیت بالای آیات و آموزه های قرآن کریم در شکل دهی و فرهنگ سازی یک جامعه ی دینی و قرآنی است .  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز