رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

توجه به سرطان یکی از اولویت‌های شمال کشور است

۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۴:۲۷:۵۸
کد خبر: ۶۷۷۳۴۴
توجه به سرطان یکی از اولویت‌های شمال کشور است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه توجه به سرطان یکی از اولویت‌ های شمال کشور است، اظهار کرد: آمار سرطان در استان‌ های گلستان، گیلان و مازندران بالاست که باید در این زمینه توجه شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکترعبدالرضا فاضل در هفتمین جلسه شورای سیاستگذاری کلان منطقه یک کشور در گرگان، توجه به درمان و بهداشت را از اولویت‌های وزارتخانه بهداشت دانست و گفت: آموزش یک مسئله مهم برای برون رفت از مشکلات است.

وی تصریح کرد: 3000 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آمار بالای سرطان در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران، اظهارکرد: آموزش در زمینه سرطان، پیشگیری و درمان یک مسئله اساسی است. در این جلسه قرار است پیرامون مراکز تیپ یک، تیپ دو و تیپ سه سرطان تصمیم‌ گیری شود.

فاضل، ترویج آموزش مجازی در سطح دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: برای حرکت به سمت نسل سوم باید آموزش مجازی در اولویت قرار بگیرد.

وی به ناملایمت‌هایی که گریبانگیر طرح تحول نظام سلامت شده اشاره کرد و افزود: اعتصاب پزشکان، پرداختی دیر هنگام و عدم تعامل بیمه‌ها با وزارت بهداشت چالش‌ هایی را ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان بر لزوم ساماندهی گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: گیاهان دارویی و طب سنتی باید با روش علمی دنبال شود تا بتواند خروجی موثر داشته باشد.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ارتباطی مستقیم که از طریق ویدیو کنفرانس پخش شد، گفت: برنامه هایی که در حوزه آموزش در گذشته دنبال کردیم خیلی موفقیت آمیز نبوده است.

وی افزود: منطقه یک جزو یکی از مناطق مهم است که 1600 نفر هیئت علمی را در خود جای داده و بخش مهمی از مناطق آمایشی را تشکیل می دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تحول و نوآوری در نظام آموزش پزشکی بسیار با اهمیت است، تصریح کرد: طی چهار دهه گذشته در حوزه مسائل آموزشی به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم، تلاش های زیادی برای تحول آموزش عالی سلامت انجام شد و برخی از تلاش‌ها عملیاتی و برخی اقدامات در حال پیگیری است.

لاریجانی بر لزوم ارتقاء آموزش دانش پزشکی تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت با چالشهای اعتباری فراوانی روبه رو است که در روزهای آتی مسائل اعتباری برطرف خواهد شد. یکی از مسائل مهم در آموزش نظام پزشکی مسئله حقوق اساتید است که این مهم در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید مدیریت گرا باشند، اظهار کرد: دانشگاهی که برنامه محور باشد، می تواند کلیدی و اثرگذار باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 300 پروژه آموزشی در دست اقدام داریم، گفت: این پروژه‌ها در بحث مرجع نهایی می شود، دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه نسل سوم حرکت کنند شرکتهای دانش بنیان جدید و مهارت محور باشند.

لاریجانی تربیت نیروی انسانی را اولویتی مهم خواند و گفت: مسیر موافقت اصولی در شورای گسترش نسبت به ساماندهی نیروی انسانی تفاهم شده است که این برنامه مستمر باید ساماندهی شود.

وی با تاکید بر ماموریت گرایی دانشگاه های منطقه یک، تصریح کرد: آموزش مجازی تا پایان سال جاری به مرحله عملیاتی خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز