سامانه موقعیت یابی آنی (RTK) در شهرداری ارومیه راه اندازی می شود

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۸:۵۱:۱۱
کد خبر: ۶۷۷۵۱۵
سامانه موقعیت یابی آنی (RTK) در شهرداری ارومیه راه اندازی می شود
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه از راه اندازی سامانه موقعیت یابی آنی RTK شهرداری ارومیه طی ماه های آینده خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، یاسر اسدپور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اظهار کرد: شهرداری ارومیه به منظور استفاده از قابلیت های سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) و تعیین موقعیت دقیق در سطح شهر در یک سطح مبنای واحد با دقت سانتیمتری، مطالعه طرح راه اندازی سامانه تعیین موقعیت RTK، را با احداث دو ایستگاه دائمی در فاز اول آغاز نموده است.

وی با بیان اینکه این سامانه باعث ایجاد تحول در حوزه اطلاعات مکانی و برداشت های نقشه برداری شهرداری خواهد شد، افزود: این سامانه برای ساماندهی تبلیغات شهری ، ساماندهی مبلمان شهری، حفظ و احیای بافت های سنتی، ایجاد مکانیزم پایش کنترل مرکز مدیریت ناوگان اتوبوسرانی، توسعه و نگهداری سیستمهای فیبرنوری، توسعه سیستم مکانیزه محدوده طرح ترافیک، به روزرسانی اطلاعات و شناسایی باغات و جلوگیری از تخریب آنها و لکه های مشجر در سطح مناطق شهرداری، به روزرسانی نقشه ها، عملیات عمرانی، شهرسازی، نقشه برداری توسط کاربران شهرداری، پیمانکاران و سایر سازمان های مرتبط در شهر قابل استفاده می باشد.

رئیس سازمان فاوا شهرداری با تشریح اهداف اجرای این پروژه بیان کرد: هدف از راه اندازی این سامانه فراهم نمودن امکان برداشت آنی مختصات نقاط در حریم شهر ارومیه با دقت دو سانتیمتر برای کلیه کاربران عام و خاص در کاربردهای شهری و عمرانی، همچنین استانداردسازی فرایند برداشت اطلاعات مکانی در مجموعه شهرداری ارومیه می باشد.

وی ادامه داد: مطالعات اولیه شامل نیازسنجی راه اندازی این سامانه، مطالعات تطبیقی سایر کشور ها و همچنین مکان یابی محل های مناسب جهت طراحی شبکه و احداث ایستگاه های دائمی GPS، در قالب پروژه "مطالعات پایه GPS شهر ارومیه" با همکاری معاونت محترم شهرسازی و معاونت محترم امور زیربنایی و عمران شهری آغاز شده و با تلاش و پیگیری مدیران و کارشناسان مدیریت اطلاعات مکانی این سازمان در حال اتمام می باشد.

اسدپور در پایان خاطر نشان کرد: امید است با تلاش همکاران و کارشناسان مربوطه سازمان فاوا این پروژه در اوایل سال 97 به بهره برداری برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز