نماینده وزیر و‌ مدیرکل‌امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی؛

میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۶ بالغ‌بر ۷هزار میلیارد ریال است

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۰۹:۳۳:۵۳
کد خبر: ۶۷۸۰۵۹
میزان وصول درآمدهای آذربایجان‌غربی طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۶ بالغ‌بر ۷هزار میلیارد ریال است
مدیرکل‌امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: میزان وصول درآمدهای استان طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۶ بالغ‌بر ۷,۳۸۸ میلیارد ریال است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، داود غفارپور بابیان این‌که ۷,۳۸۸ میلیارد ریال درآمد طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۶ در استان وصول‌شده است، گفت:از مجموع درآمدهای استان،میزان درآمدهای استانی بالغ‌بر ۷,۰۸۷ میلیارد ریال است که با رشد ۵.۱ درصدی نسبت به ۱۰ ماهه مشابه سال قبل مواجه است.

این مقام مسئول اقتصادی استان اعلام کرد: میزان وصول درآمدهای مالیاتی ۶,۲۱۸ میلیارد ریال بوده که درصد تحقق آن در ۱۰ ماهه سالجاری در مقایسه با بودجه مصوب استان ۸۹ درصد و با رشد وصولی ۸.۱ درصدی بوده که سهم آن از درآمدهای استانی ۸۷.۷ درصد است.

وی افزود: در طی این مدت سهم مالیات‌های مستقیم از درآمدهای مالیاتی ۶۱.۲ درصد و رقم آن بالغ‌بر ۳,۸۰۳ میلیارد ریال است که این رقم، مالیات بر شرکت‌ها با ۱,۴۶۰ میلیارد ریال، مالیات بر درآمد با ۲,۰۵۱ میلیارد ریال و مالیات بر ثروت با ۲۹۱ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

داود غفارپور گفت: مالیاتهای غیرمستقیم با عملکرد ۲,۴۱۶ میلیارد ریال دارای سهم ۳۸.۸ درصدی از درآمدهای مالیاتی بوده و تنها شامل مالیات بر کالا و خدمات می‌شود.

این مقام مسئول اقتصادی استان اظهار داشت: در سال‌جاری به منظور تحقق سهمیه ابلاغی درآمدهای مالیاتی استان،برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت شناسائی منابع درآمدی جدید مالیاتی صورت گرفته است.

وی مهم‌ترین این منابع را درآمدهای قابل وصول از محل معوقات مؤدیان، بخصوص بدهی شرکت‌های دولتی واگذارشده به شرکت‌های خصوصی، تمرکز بر کشف و شناسائی منابع جدید مالیاتی و هم چنین بررسی و رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مشکوک، تلاش در جهت جذب سهم مالیات و عوارض ارزش‌افزوده استان از محل وصولی شرکت‌های بزرگ مستقر در تهران مانند شرکت توزیع برق، مخابرات و گاز و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجرای بند (و) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ موضوع صدور اوراق تسویه خزانه برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز