با اجرای امیراطهر سهیلی کارگردان سینما صورت گرفت:

پایه گذاری هشت ملیمیتری برای بررسی مشکلات سینمای خراسان

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۰:۲۷:۵۷
کد خبر: ۶۷۸۱۷۳
پایه گذاری هشت ملیمیتری برای بررسی مشکلات سینمای خراسان
برنامه زنده اینستاگرامی 8 میلیمتری برای اطلاع رسانی اخبار سینمایی استان و بررسی مشکلات سینماگران خراسانی از سوی مجتمع فرهنگی دیجیتال امام رضا(ع) پایه گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، امیر اطهر سهیلی  مجری کارشناس سینمایی برنامه «8 میلیمتری » در این برنامه با بیان اینکه 8 میلیمتری برنامه سینماگران خراسانی است، گفت: ما از اهالی سینما برای حضور در این برنامه دعوت نمی کنیم چون سینماگران مشهدی در 8 میلیمتری صاحب خانه اند و میزبان مدیران استان.

در اولین قسمت از دور جدید برنامه 8 میلیمتری آیتمهای مختلفی همچون پشت صحنه فیلم رها ساخته سعید همتوند، نقد و بررسی فیلم بدون امضا، بدون تاریخ، خاطرات مردم مشهد از سینما و جدول اکران سینماهای مشهد ارائه شد.

اشکان ضیایی، کارگردان و بازیگر سینما در این قسمت از برنامه « 8میلیمتری» ضمن مرور پانزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از علل عدم برگزاری اختتامیه این جشنواره  درمشهد سخن گفت.

ضیایی اظهار کرد: در جلساتی که برگزار شد پیشنهاد برگزاری اختتامیه جشنواره را به من دادند ومن با توجه به اینکه قراربود مسئولان فرهنگی و اهالی سینمای شهرمان دراین اختتامیه حضور داشته باشند فرصت را مغتنم شمردم .

وی افزود: برای اینکه انگیزه ای در بین فیلمسازان آینده شهر مشهد و دیگر هنرمندان ایجاد شود و مسئولین و هنرمندان آشنا شوند سعی کردم طراحی اختتامیه شکل و شمایل سینمایی داشته باشد. یک اجرای صحنه ای که در دل خودش مجری و بازیگر داشته باشد که متاسفانه اختتامیه کنسل شد و این برنامه شکل نگرفت.

این کارگردان سینما درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر در مشهد عنوان کرد: اگر بخواهیم از زاویه فیلمسازی نگاه کنیم برگزاری جشنواره در بحث توسعه هنری و صنعت سینما در شهر مشهد پیامدی ندارد ولی  از این نظر که هنرمندان مشهدی فیلمهای جشنواره فجر را در شهرشان می بیننند و کسانی که می خواهند سال آینده حضور جدی دراین جشنواره داشته باشند در جریان نوع داوری ها و نگاه جشنواره ای فیلم ها قرار می گیرند از این لحاظ خوب است.

وی بیان کرد: تنها دیدن فیلم  و آموزش برای علاقمندان به هنرواهالی سینما  شهر مشهد کافی نیست بلکه تولید و ساخت فیلم برای من فیلمساز مهم است و در این زمینه نیاز به حمایت و پشتیبانی داریم.

امیر اطهر سهیلی نیز درباره مشکلات فیلمسازان مشهدی عنوان کرد: بزرگترین مشکل ساخت فیلم درمشهد مانند دیگر شهرستانها  پیدا کردن پول برای ساخت آن است. گاهی ممکن است سال‌‌ها صبر کنید تا بتوانید قصه‌ای که روی آن کار کردید را به فیلم تبدیل کنید.

در ادامه این برنامه نقد و بررسی فیلم تاریکترین ساعت که از نامزدهای جایزه اسکار 2018 است انجام شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز