معاون استاندار:

ورزش زورخانه ای مربع تربیتی جسم، روح، معنویت و اجتماع است

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۰:۲۹:۴۶
کد خبر: ۶۷۸۱۷۴
ورزش زورخانه ای مربع تربیتی جسم، روح، معنویت و اجتماع است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی روز جمعه به اتفاق برخی مسئولان تربیت بدنی و آموزش و پرورش از گود زورخانه ذوالفقار بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این دیدار ضمن ستودن کار ورزشکاران باستانی طی سخنان کوتاهی گفت : امروز خوشحالیم که ورزش باستانی در استان خراسان رضوی از رونق نسبتا خوبی برخوردار است و هم اکنون بیش از 70 گود ورزش زورخانه ای باستانی در استان فعال است.

وی افزود: ورزش باستانی و زورخانه ای از این جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که تربیت دوساحت مهم را مورد نظر قرار میدهد ورزش باستانی فقط و تنها به تربیت جسم و تن نمی پردازد بلکه علاوه بر تربیت جسمانی و بدنی به تربیت روح و معنویت نیز می‌پردازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ورزشکار باستانی در گود و زورخانه فتوت و جوانمردی را با فریاد شعارهای مرشد تمرین می کند و پرورش می دهد.

حسینی در ادامه گفت: ورزش باستانی در ضرب آهنگ صدای مرشد و حرکات موزون ورزشکاران از علی می آموزند اخلاص عمل را و چون بزرگان افتادگی می آموزند و می دانند که غره نباید بود که مرکب مردان مرد را در سنگلاخ بادیه پیها بریده اند.

وی افزود: البته ورزشکاران همیشه امیدوار هستند زیرا می دانند که نومید هم نباید بود که مردان  جرعه نوش با یک ترانه به منزل رسیده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین اشعار مرشدان در این ورزش تأسی به مولای متقیان حضرت امیر مؤمنان است که شهید راه عدالت و جوانمردی است.

حسینی تصریح کرد: ورزشکاران باستانی  درگود زورخانه علاوه بر تربیت ساحت بدنی و ساحت انسانی و معنوی و روحی خود ، تربیت اجتماعی و درس احترام و تعامل با بزرگان را می آموزاند.

وی گفت: پیشکسوتان در این ورزش جایگاه خاصی دارند و جوانان و نوجوانان برای آنها احترام خاصی قائل اند. در این ورزش رقابت هایبرهم زننده وجود ندارد، پول و تجارت به آن راه نیافته است و همچنان حرکات ورزشکاران مدام باضرب مرشد و صدای نوای جوانمردی همه در هم می آمیزند و مسیر تربیت جسم ، روح، معنویت و اجتماعی ورزشکاران را رقم می زنند.

شایان ذکر است؛ در این دیدار معاون سیاسی استاندار از پیشکسوتان این ورزش که درمیدان زورخانه هنرنمایی می کردند تقدیر نمود و به طور مشخص از قهرمانان بین المللی میل آقای گلستان زاده تقدیر بعمل آورد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز