۱۴.۱ میلیمتر، سهم استان مرکزی از فعالیت سامانه بارشی اخیر

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۱۲:۰۴:۴۰
کد خبر: ۶۷۸۲۱۴
۱۴.۱ میلیمتر، سهم استان مرکزی از فعالیت سامانه بارشی اخیر
سامانه بارشی فعال بر روی کشور موجب بارش های نسبتا خوبی در کشور و استان مرکزی شد و میانگین مجموع بارش در استان مرکزی 14.1 میلیمتر بوده است.

به گزارش برنا از اراک ،  با بارش های دیروز میانگین بارش سال زراعی استان به 51.1 میلیمتر رسید. با این وجود این میزان بارش از اول پاییز تا کنون هنوز 64 درصد کمتر از میزان بارش بلند مدت استان است. 

بررسی و تحلیل نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره حاکی است سامانه بارشی هنوز بر روی خاورمیانه فعال است و تا روز دوشنبه موجب بارش یا رگبار باران و برف و وزش باد در برخی از نقاط کشور خواهد شد و از اواخر وقت دوشنبه از کشور عبور خواهد کرد.

در استان مرکزی تا روز دوشنبه تداوم ابرناکی پیش بینی می شود. از نظر بارش، امروز بارش ها بصورت پراکنده خواهد بود. بارش ها در نواحی شمالی استان بیشتر خواهد بود. اما از فردا دامنه بارش ها توسعه پیدا خواهد کرد. بر این اساس طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی از ساعات بارش یا رگبار باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و در برخی از مناطق پدیده مه  پیش بینی می شود.

همچنین امروز به دلیل جابجایی توده های هوایی وزش باد در برخی مناطق استان نسبتا شدید خواهد بود. بعلاوه به دلیل ناپایداری ها در کشور عراق و ایجاد توده های گردوخاک، احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق غربی و با شدت کمتر مناطق مرکزی کشور طی 24 ساعت آینده دور از انتظار نیست 

شرایط دمایی تا فردا تغییر نخواهد کرد اما از روز دوشنبه موقتا دمای هوا بین 4 تا 6 درجه کاهش خواهد یافت. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز